جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
بانکی پور

بانکی پور با بیان اینکه در مسیر صحیح انقلاب رعایت و توجه به دو ملاحظه حق و شریعت و ملاحظه اجتماعی و رسانه‌ای هردو کنار یکدیگر اهمیت دارد، گفت: داستان جهاد تبیین، در حقیقت حفظ این دو ملاحظه  کنار یکدیگر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، امیر حسین بانکی پور، شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه تاریخی پنجم رمضان اصفهان که در خانه انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به دسته‌بندی‌های گروه‌های مردمی در قرآن کریم اظهار کرد: متاسفانه در اوایل شکل گیری انقلاب اسلامی، بعد از شکست نیروهای الحادی و انحرافی مختلف به همت انقلابیون، این جریان انقلابی دچار شکاف و چند دستگی شد.

وی بیان کرد: قرآن کریم در سوره های متعدد گروه های مردمی را به سه دسته تقسیم می کند ولی در سوره فاطر گروه حق که اهل حق هستند را به سه دسته تقسیم می کند که قابل تامل است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس به شکاف به‌وجودآمده در جریان انقلاب اسلامی در دوره‌های مختلف اشار کرد و اظهار کرد: ریشه این شکاف به دو ملاحظه برمی‌گردد که ملاحظه اول حقیقت و حق و شریعت و ملاحظه دوم ملاحظات اجتماعی است.

بانکی پور ادامه داد: براساس ملاحظه اول ما باید حجت داشته‌باشیم و تابع حق باشیم و هم سو با مسیری که رهبرمان ترسیم کرده گام برداریم و آن را چه در مجلس، چه دولت و چه در جاهای دیگر پیاده کنیم.

وی درباره ملاحظه دوم افزود: برای بیان سخن حق، ملاحظاتی وجود دارد اگر توجه به ملاحظات اجتماعی نشود، سخن حق تحقق نمی‌یابد و همان مفهوم جمهوریت در نظام اسلامی ماست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: امام راحل، انقلاب اسلامی را با این دو ملاحظه به ثمر رساند و رهبر انقلاب اسلامی هم به همین گونه عمل می کند.

وی اضافه کرد: البته اگر ملاحظه دوم در تناقض با اولی باشد ملاحظه اول اولویت قرار می‌گیرد اما تا جایی‌که می‌شود برای تحقق حق باید مراقب ملاحظات اجتماعی بود.

بانکی پور گفت: در جریان انقلاب اسلامی گروهی توجه شان به ملاحظه اول و شریعت آن‌چنان قوی است که به ملاحظات اجتماعی توجه نمی‌کنند و در مقابل گروه دوم ملاحظات اجتماعی و رسانه‌ای را تقدم می‌شمارند و رسالت و وظیفه شرعی خود را فراموش میکنند که هر دو گروه خطرناک است.

وی با بیان اینکه راه درست در انقلاب توجه به هر دو ملاحظه است، تاکید کرد: جمع کردن این دو ملاحظه سخت است، اما رهبر انقلاب این دو ملاحظه راهنرمندانه کنار هم قرار داده ولذا داستان جهاد تبیین، در حقیقت حفظ این دو ملاحظه کنار یکدیگر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha