جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تصاویر/ برگزاری آیین نکوداشت نیم قرن مجاهدت آیت الله موسوی جزایری ذر اهواز

حوزه/ آیین نکوداشت بیش از نیم قرن خدمات آیت‌الله موسوی جزایری از سوی نماینده ولی فقیه در استان و با حضور جمعی از مقامات استانی و کشوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، آیین نکوداشت بیش از نیم قرن  خدمات آیت الله موسوی جزایری با حضور جمعی از مقامات استانی و کشوری، جمعی از علمای کشور عراق، مسئولان استان، طلاب، روحانیون، خانواده شهدا و اقوام خوزستان در مجتمع فجر سپاه اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده عضو خبرگان رهبری در خصوص نقش آیت الله موسوی جزایری در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در سطوح سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، اظهار کرد: بی شک نقش این عالم فرهیخته از بیش از انقلاب تاکنون قابل وصف نیست و همگان با خدمات ارزنده ایشان آشنا هستند.در چندین دهه گذشته فقهای بزرگ و دین شناسان برجسته ای داشتیم که در ارتباط با منابع دینی از قرآن و سنت بسیار تلاش کردند اما در تطبیق این ارتباط با زمان همیشه موفق نبودند اما آیت الله موسوی جزایری همواره در این زمینه موفق بود.

وی افزود: جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، تقویت حوزه علمیه خوزستان و تاسیس چندین مدرسه علمیه، تشکیل کانون خانواده، تقویت مسائل دینی در دانشگاه، تاسیس شبکه الاهواز و راه اندازی دانشگاه امیرالمومنین(ع) از جمله اقدامات اجتماعی و فرهنگی آیت الله موسوی جزایری است.

در ادامه سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب گفت: نقش آیت الله موسوی جزایری در پیروزی انقلاب اسلامی بر همگان نمایان است؛ ایشان پیش از انقلاب، اعلامیه های امام(ره) را به صورت گسترده توزیع می کردند و در حادثه خونین جمعه سیاه نیز حضور داشتند. در دوران جنگ تحمیلی نیز آیت الله موسوی جزایری نخستین فرمانده لشکر ۹۲ زرهی خوزستان بود و همواره در خط مقدم جبهه حضوری فعال داشت و با سخنان ارزشمند خود رزمندگان را دلگرم می کرد.

همچنین حجت الاسلام اسکندری دبیر کنگره نکوداشت آیت الله موسوی جزایری گفت: تقدیر از بزرگان تقدیر از خالق هستی است چرا که بزرگان ما در راستای تعالی جامعه و رشد و معنویت جامعه کوشش کردند.

وی تصریح کرد: ایشان در مسائل اخلاقی و تربیتی نقش برجسته ای در دروان انقلاب و دفاع مقدس داشت و امروز برای روحانیون و آحاد جامعه نیاز است تا سیره عملی و علمی ایشان در بعد علمی و اخلاقی و تبلیغی، مطرح و الگوسازی شود.

دبیر کنگره نکوداشت نیم قرن مجاهدت آیت الله موسوی جزایری یادآور شد: به زودی دو کنگره بزرگ در استان قم و کشور عراق برگزار می شود و ضمن ارج نهادن به جایگاه با ارزش ایشان در عرصه های مختلف، آثار ارزشمند آیت الله موسوی جزایری به جهانیان معرفی خواهد شد.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه و روحانیت، گفت: بزرگترین تحولات اجتماعی در جهان را نقش آفرینان اندیشمند و اندیشمندان دردمند، شکل می دهند که آیت الله موسوی جزایری یکی از نقش آفرینان برجسته کشور است. فرهنگ بشری مدیون چهره ها و شخصیت های فداکاری است که با تلاش فراوان عمر گرانبهای خود را جهت تعالی انسان و انسانیت صرف کردند.

وی تصریح کرد: هر انسانی که علم‌دار غافله دانش، بینش و کوشش می شود، بی شک ظرفیت بالایی را از خود نشان می دهد که پیش از اینکه روی دیگران تاثیر ایجاد کند، خود متحول شده است. انسان های اثرگذار جامعه و پایه گذار حرکت های عظیم، ابتدا خود متحول شده اند و باید قدر این انسان های فرهیخته را بدانیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان ضمن قدردانی از آیت الله موسوی جزایری برای سالها مجاهدت و خدمات ارزشمند در استان، اظهار کرد: جا دارد از تمامی اقوام شریف، مسئولان استان ، علما، شیوخ و همه بزرگانی که از کشور عراق برای این آیین باشکوه حضور یافتند قدردانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زبان قاصر است از تقدیر عالم برجسته ای که بیش از نیم قرن منشأ خیرات و برکات برای این نظام اسلامی بوده است. این عالم فرهیخته علاوه بر مجاهدت های فراوان در دوران انقلاب و دفاع مقدس در کربلا و نجف اشرف نیز خدمات ارزنده فرهنگی و علمی را در کارنامه درخشان خود دارند.

در بخش پایانی این آیین حجت‌الاسلام والمسلمین حسین رفیعی نماینده مدیر حوزه های علمیه کشور پیام قدردانی از سوی آیت الله اعرافی در وصف مجاهدت ها و رشادت های آیت الله موسوی جزایری را برای حاضران قرائت کرد.

در پیام آیت الله علیرضا اعرافی آمده است: حوزه‌های علمیه با سابقه‌ای بیش از هزار ساله نقشی تمدنی، اثرگذار، پراهمیت و ارزنده در رشد و تعالی جوامع بشری و اسلامی ایفا کرده و با بهره گیری از ظرفیت عظیم نخبگانی خویش و با نگاهی تمدن ساز در مسیر دستیابی به جایگاه حوزه‌ای در تراز انقلاب اسلامی و جهان معاصر در حال پیشروی است. در این پیام عنوان شده است: جناب مستطاب آیت الله آقای حاج سیدمحمدعلی موسوی جزایری (دامت برکاته) از جمله تربیت یافتگان حوزه‌های علمیه و عالمان و مجاهدانی است که همواره در سنگرهای مختلف با همتی والا، تلاشی مستمر و کوششی بی شائبه، تعهد و دینداری را آمیزه جان خود ساخته و از هیچ تلاشی به منظور پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه فروگذار نکرده است.

با عنایت به مراتب فضل و جهاد و سوابق ایشان، سال‌ها مجاهدت علمی و عملی این شخصیت خدوم را قدر دانسته، مراتب تقدیر و تکریم خویش را تقدیم ایشان می‌نمایم و سلامت و عزت معظم له و توفیق همه مشارکان و مساهمان در برگزاری این مراسم را از خداوند متعال خواستاریم .

در پایان این آیین با حضور جمعی از مقامات استانی و کشوری از آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری قدردانی شد و وی نیز در سخنانی کوتاه از حضور با ارزش مسئولان، مدیران، اقوام شریف خوزستان، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، اعضای خبرگان رهبری، علما، طلاب و خانواده شهدا و ایثارگران و بخصوص علمای فرهیخته کشور عراق به عنوان مهمانان ویژه این آیین، در این مراسم قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha