سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تضاویر/ دیدار عیدانه فرمانده سپاه خوزستان، جمعی از شخصیت های حوزوی و اقشار مردم با آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ استاندار خوزستان، فرمانده سپاه خوزستان، جمعی از مسئولین استانی، فرماندهان نظامی، شخصیت حوزوی و اقشار مردم به مناسبت عید سعید فطر با آیت الله موسوی جزایری دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر استان خوزستان، جمعی از مسئولین استانی، فرماندهان نظامی، شخصیت های حوزوی و اقشار مردم به مناسبت عید سعید فطر با آیت الله موسوی جزایری رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار آیت الله موسوی جزایری نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک عید سعید فطر با اشاره به آیات ۱۴ و ۱۵ سوره مبارکه اعلی «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَکَّیٰ وَذَکَرَ ٱسۡمَ رَبِّهِ فَصَلَّیٰ»، بیان داشتند: این آیه اشاره به عید فطر داشته و در آن بیان شده که کسانی که ابتدا زکات فطریه خود را پرداخت و سپس یاد خدا کرده و نماز عید فطر را بخوانند به رستگاری رسیده اند. خوشا به حال شما عزیزان که زکات خود را پرداخت و در نماز عید شرکت کردید.

وی در ادامه گفت: میزان زکات فطره را مقام معظم رهبری برای گندم ۶۵ هزار تومان و برای برنج ۱۸۰ هزار تومان بیان کردند.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان به بیان اهمیت برگزاری هرچه باشکوه تر نماز عید فطر پرداخته و گفت: نماز عید فطر مظهر وحدت و قدرت اسلام و مسلمین بوده و چشم جهانیان به برگزاری این نماز است علی الخصوص در تهران که این نماز توسط مقام معظم رهبری اقامه شده و مردم از بیانات ایشان فیض بردند.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه با اشاره به فرازی از دعای افتتاح «فَإِنْ أَبْطَأَ عَنِّی [عَلَیَ ] عَتَبْتُ بِجَهْلِی عَلَیْکَ، وَ لَعَلَّ الَّذِی أَبْطَأَ عَنِّی هُوَ خَیْرٌ لِی، لِعِلْمِکَ بِعَاقِبَةِ الْأُمُورِ» بیان داشتند: بعضی مواقع وقتی برآورده شدن حاجت های ما به تٱخیر بیفتد ما از روی نادانی خداوند متعال را مورد عتاب قرار می دهیم در حالی که شاید به تٱخیر افتادن حاجت هایمان برایمان بهتر باشد از این رو باید از خداوند متعال بابت هرآنچه که به ما داده و هرآنچه که نداده سپاسگزاری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به حدیث قدسی «أنا عند المنکسرة قلوبهم لأجلی»، بر دلجویی از مردم و اهمیت خدمت و حضور مسئولین استانی و شهرستانی در میان مردم بویژه مردم مناطق محروم و رفع مشکلات آنها تٱکید کردند.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در پایان به بیان گزارشی از حضور خود در شهرستان تهران و پیگیری های صورت گرفته به منظور رفع مشکلات استان از جمله مسئله آموزش و پرورش استان، اعتبار بانک های استان، اشتغال، فعالسازی کارخانجات تعطیل یا نیمه تعطیل پرداخت.

در بخش پایانی این دیدار جمعی از مسئولین استانی ضمن تقدیر از زحمات و پیگیری های آیت الله موسوی جزایری به منظور رفع مشکلات استان به بیان گزارش مختصری از عملکرد و نیازمندی های ادارات تحت نظر خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha