شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دیدار نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با هنرمندان استان

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم تصریح کرد: در بحث جهاد تبیین انتظاری که از اهالی هنر می رود از سایر اقشار وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار با هنرمندان استان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه طرح ها باید دارای توجیه عقلانی باشد، اظهار داشت: کانون های ۱۰ گانه فرهنگ ساز جامعه شامل خانواده، مدارس، هیئات مذهبی، حوزه های علمیه، دانشگاه، بازار، رسانه، سازمان های مردم نهاد و امامت جمعه است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در بحث جهاد تبیین انتظاری که از اهالی هنر می رود از سایر اقشار وجود ندارد، گفت: باید در رابطه با جهاد تبیین، چندین سؤال را از خود طرح و نحوه رسیدن به این اهداف را مشخص کرد.

وی ادامه داد: این سؤالات شامل «آیا در این راستا، آرایش جهادی گرفتید؟»، «قرارگاه مرکزی آرایش جهادی گرفته شده، کجاست؟»، «فرمانده مرکزی قرارگاه چه کسی یا چه کسانی است؟»، «ترکیب اعضای ستاد جهاد تبیین چه کسانی هستند؟» و «راهبردهای پدافندی و آفندی ستاد جهاد تبیین مشخص شده و چیست؟» است.

آل هاشم ادامه داد: «آیا قوانین پارلمانی در ستاد جهاد تبیین وجود دارد؟» و «آیا جهاد تبیین برای ۱۰ کانون فرهنگ ساز برنامه دارد؟» از دیگر سؤالاتی است که باید از خود پرسید.

سیدمحمدحسین بلاغی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: مردمی سازی فعالیت های فرهنگی و هنری محور طراحی و برنامه ریزی برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان است.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری برای هفته هنر انقلاب اسلامی پیش بینی شده است که این برنامه ها از روز پنجشنبه هفته گذشته با غبارروبی مزار شهدا آغاز شده و در طول این هفته نمایش های خیابانی، زنگ آوینی در مدارس، عصرهای شعر، دومین نمایشگاه کاتبان قرآن کریم و چندین برنامه دیگر اجرا می شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به تدوین سند تحول حوزه هنری آذربایجان شرقی با عنوان «آذربایجان پیشرو در انقلاب» اظهار داشت: در ۱۳۰ جلسه و نشست با نخبگان و اصحاب فرهنگ و هنر استان، سند تحول حوزه هنری استان تدوین و در آن بیش از یک هزار و ۲۰۰ عنوان برنامه پیش بینی شده که از این تعداد، بیش از چهار هزار برنامه تولید محتوا برای مخاطبان نسل جوان و نوجوان برگزار می شود.

بلاغی ادامه داد: پروژه بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن تبریز در خرداد امسال با ۱۰ سالن سینما افتتاح می شود و با افتتاح آن تحول بسیار خوبی در حوزه سینمایی رخ می‌هد.

وی یادآور شد: با افتتاح این پردیس فرهنگی سینمایی، ظرفیت سالن های سینمایی استان ۲ برابر می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha