جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
نیکوکار سازنده مدرسه

حوزه/ علت نیکوکاری و تاسیس مدارس برای کودکان توسط محمد اعتباری از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،محمد اعتباری نیکوکار سازنده مدرسه برای کودکان نیازمند مهمان برنامه جشن رمضان که در حوزه‌ تجارت فولاد و آهن فعالیت دارد در برنامه شب گذشته از ماجرای شروع نیکوکاری خود صحبت کرد.

وی در ادامه مهمترین اقدامات نیکوکارانه خود را با بینندگان به اشتراک گذاشت.

نیکوکار گفت: من در هفت سالگی پدر خود را از دست دادم؛ ایشان سرمایه بسیاری نداشت اما به دلیل اعتباری که در میان مردم داشت هر زمان در هر مکان اداری، بانکی و خصوصی می‌رفت مورد احترام قرار می‌گرفت. این مسئله باعث شد که فامیلی اعتباری برای ما انتخاب شود. پس از فوت پدرم، مادرم همواره از من و دیگر فرزندان خود حمایت کرد و هیچ زمان به دنبال تجملات نبود. وی یک معلم ساده بود که تلاش داشت زندگی خوبی برای دو دختر و چهار پسر خود رقم بزند.

محمد اعتباری، ادامه داد: من به غیر از فعالیت در حوزه تولید گز در بخش تجارت بخش فولاد و آهن کشور نیز فعالیت دارم. من این مشاغل را به مرور برای کسب استقلال پس از فوت پدرم پیدا کردم. تمامی پله‌های ترقی برای من به صورت آهسته و پیوسته نمایان شدند. زمانی که مادر من از دنیا رفتند هیچ مالی از خود به جای نگذاشتند اما زمانی که مراسم خاکسپاری ایشان برگزار می‌شد شاهد آمدن خانواده‌های بسیاری بودم که مادرم به آن‌ها کمک می‌کرده است.

وی افزود: تصمیم من برای انجام کار خیر با دیدن آن افراد در مراسم ختم مادرم شکل گرفت و از همان روز هدف من برای ساخت مدارس آغاز شد. زمانی که در آن مراسم می‌خواستم خودروی خود را پارک کنم با مدرسه‌ای مواجه شدم که از لحاظ ظاهری بسیار فرسوده بود. زمان بازگشت به همراهانم گفتم که تصمیم دارم برای بازسازی آن مدرسه زمین خود را بفروشم. این مسئله باعث شد در پایان مراسم ختم چک خرید ۳ هزار متر زمین را به من بدهند. تمام مبلغ دریافت شده جهت بازسازی آن مدرسه خرج شد. اکنون این محل بیش از ۳۵۰ دانش‌آموز و کادر آموزشی بسیار حرفه‌ای دارد.

او ادامه داد: در سال ۹۶ نیز پایگاه سلامت در کنار آن مدرسه تاسیس شد تا کودکان معلول بتوانند با سرعت بیشتر به آنجا بروند. سومین اقدام من تاسیس سالن نیایش برای دانش آموزانی بود که از شهرستان می‌آمدند و نیاز به استراحت داشتند. چهارمین اقدام تاسیس مدرسه یک کلاسه در روستای دره بادام با جمعیت ۱۸ خانواده بود تا کودکان برای تحصیل مسیر سخت و خطرناکی را طی نکنند.

نیکوکار اظهار کرد: در آیه ۹۲ سوره آل‌عمران آمده که شما نیکوکار نیستید مگر آنکه از آن چه دوست دارید انفاق کنید. این امر در زندگی همسر و فرزندان من نیز پیدا است به طوری که گاهی دختران من به همکلاسی‌ها و هم مدرسه‌ای‌های خود اینگونه کمک می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha