جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مجله کارورزی

حوزه/ نخستین مجله کارورزی و پژوهشی مدرسه علوم و معارف اسلامی با عنوان «رهپویان معارف» با حضور معاون پژوهش جامعةالمصطفی العالمیه رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبادی، در مراسم رونمایی از مجله کارورزی و پژوهشی مدرسه علوم و معارف اسلامی با عنوان «رهپویان معارف»، ضمن تقدیر از تلاش پژوهشی تمام المصطفائیان به ویژگی های معلم خوب اشاره کرد و ابراز داشت: معلم و مدرس خوب در عین تدریس، هیچگاه از جایگاه والای مربی گری و پرورش غفلت نمی‌کند.

وی به روایت «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ» اشاره و با بیان این که در ارائه آموزش باید مسیر پژوهش را در پیش بگیریم، خاطرنشان کرد: بحث پژوهشگری از مباحث تخصصی زمانه به شمار می رود و میدان‌داری در آن نیازمند دریافت مهارت‌های کاربردی فنون پژوهش است.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی به گستره وصف ناپذیر قلم فرسایی در حوزه پژوهش اشاره کرد و یادآور شد: قله های علم و معرفت و دانشمندان بنام حوزه‌های مختلف دانشی نیز در نخستین گام های ورود خود با خطاها و اشتباهات پژوهشی روبرو بودند؛ اصرار بر استمرار مسیر و بهره گیری از تجربیات ایشان را به قله های دانشی رهنمون ساخت.

 مجله کارورزی و پژوهشی «رهپویان معارف» رونمایی شد

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بر اهمیت پشتوانه پژوهشی تمام فعالیت‌های آموزشی، تربیتی و پژوهشی و تاثیر آن بر اتقان رویکردها تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: آراستگی به خلاقیت و نوآوری در ساحت های مختلف آموزشی، نیازمند توجه به مهارت ها و بهره گیری از پشتوانه‌های پژوهشی است.

وی حضور در عرصه تحصیل علوم و معارف الهی را موهبتی بزرگ دانست و اذعان داشت: آدم‌سازی به عنوان ارزشمندترین رویکرد فعالیتی جهان که بر تمام ابعاد تاثیرات پایدار و بسزایی دارد، از اهداف غایی حضور در مسیر کسب و نشر معارف ناب الهی است. همواره باید توجه داشته باشیم که خودسازی نخستین و مهمترین گام در مسیر آدم سازی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در بخش پایانی سخنان خود، به حکایتی از رسول الله صلی الله علیه و آله در بیان سیره انبیای الهی اشاره و سنگ اندازی‌های مسیر کسب و نشر معارف الهی را از مهمترین مولفه‌های رشد آفرین توصیف کرد و یادآور شد: در هر مسیری قرار می گیریم، باید همت بلند را در پیش گرفته، گام‌های استوار و بزرگی را برای رسیدن به هدف برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نجفی، نیز در ابتدای این مراسم از تلاش اساتید و همکاران مدرسه علوم و معارف اسلامی در راستای راه‌اندازی مجله کارورزی و پژوهشی «رهپویان معارف» و تقویت بنیه های پژوهشی محصلان این مدرسه تقدیر و تشکر نمود.

مدیر مدرسه علوم و معارف اسلامی المصطفی با اشاره به این که برنامه ویژه ای برای عرصه های پژوهشی این مدرسه تنظیم شده است، اظهار داشت: فن نویسندگی و راه اندازی دو واحد درسی کارورزی پژوهشی برای تمام محصلان و نیز آشنایی با سبک و روش های نوین پژوهشی از جمله رویکردهای این مدرسه است.

 مجله کارورزی و پژوهشی «رهپویان معارف» رونمایی شد

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به موضوع تربیت و برنامه ریزیهای گسترده و مفصل در حوزه آموزش پژوهش محور و تربیت مدار اشاره و با بیان این که در کنار نشت های علمی متعدد دو همایش برای سال تحصیلی آتی برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: به روز رسانی سایت جدید مدرسه علوم و معارف اسلامی و ارائه خدمات نوین آموزشی پژوهشی و تربیتی از دیگر اقدامات جدید این مدرسه است.

وی ترجمه متون درسی و آموزش به سه زیان اردو، عربی و انگلیسی و هدفگذاری زبان فرانسه را از دیگر رویکردهای این مدرسه برشمرد و یادآور شد: دوره های عمومی ترجمه در مدرسه علوم و معارف اسلامی ناظر به اهمیت آشنایی محصلان با اصول ترجمه برگزار می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش پایانی سخنان خود، ضمن تأکید بر اهمیت حضور محصلان علوم دینی در عرصه‌ها و مهارت‌های متناسبت با جایگاه حوزوی، ارائه دوره‌های ویراستاری کتاب، فهرست نویسی کتابخانه، ترجمه و فراهم‌سازی فرصت آشنایی با کتاب‌ها و منابع پژوهشی را از جمله رویکردهای جدید مدرسه علوم و معارف اسلامی برشمرد.

در بخشی از این مراسم، سه نفر از طلاب مدرسه علوم و معارف اسلامی مقالات خود را ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha