چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام و کلانتری

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین کلانتری گفت: شورای نگهبان عامل تحقق مردم‌سالاری دینی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کلانتری، در گفتگویی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران دو رکن مهم «جمهوریت» و «اسلامیت» دارد. «جمهوریت» مبتنی بر نقش مهم و اثرگذار مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران است و این بخش به نظام عینیت خارجی می‌دهد و «اسلامیت» نیز شکل‌دهنده مبنای دینی و شرعی نظام است.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: با در کنار هم قرار گرفتن و پاسداری از این دو رکن، مردم‌سالاری دینی تحقق می‌یابد که بارها در بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان نسبت به هر دو رکن مسئولیت خطیری برعهده دارد و عامل تحقق بخشیدن به مردم‌سالاری دینی است، گفت: این شورا به دلیل اینکه در ۴۳ سال گذشته در فراز و نشیب‌ها و مقاطع مختلف از دو رکن مهم نظام پاسداری کرده است، از سوی بسیاری مورد هجوم و فشار قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری افزود: شورای نگهبان در فرآیند نظارت بر برگزاری انتخابات‌ها، تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و شرع و... صبورانه و خویشتندارانه با هجمه‌ها و انتقادها روبرو شده است. این هجمه‌ها و انتقادها گاهی بسیار فزاینده می‌شود که به طور خاص در ایام برگزاری انتخابات‌ها شاهد این هجمه‌ها هستیم.

وی گفت: شورای نگهبان در ۴ دهه گذشته و در دوره‌های مختلف، مسئولیت‌هایش را به خوبی و با کمترین خطا انجام داده است. البته همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند چون موضوع حق‌الناس و دفاع از حقوق مردم مطرح است، باید دقت بیشتری صورت گیرد. شورای نگهبان باید تلاش کند تا هیچ داوطلب کاندیداتوری از حق عدالت و انصاف محروم نشود و در این زمینه تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ترکیب اعضای شورای نگهبان عنوان کرد: فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان از دقت‌نظر و جامعیت علمی خوبی برخوردار هستند و اعضا وقتی با این ویژگی‌ها موضوعات را بررسی می‌کنند، میزان خطا به حداقل می‌رسد. در نهایت باید گفت که شورای نگهبان مجموعه‌ای قابل اطمینان و اعضای آن برخوردار از دانش و تقوا هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha