یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: خروش مردم ایران در راهپیمایی ضداستکباری ۱۳ آبان پاسخ محکمی به توطئه‌های استکباری بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام غروری ظهر امروز در خطبه‌های امروز نمازجمعه سلفچگان با اشاره‌به‌نزدیک شدن به سالروز وفات کریمه اهل‌بیت (س) اظهار داشت: زیارت‌نامه حضرت معصومه (س)، معرفت‌نامه آن حضرت است. در یکی از فرازهای این زیارت می‌خوانیم: «اَللّهُمَّ اِنّی اَسْاَلُکَ اَنْ تَخْتِمَ لی بِالسَّعادَةِ»؛ بسیار خوب است این دعا را فرا بگیریم و در قنوت‌های نمازمان بخوانیم، در سجده‌های آخر نماز هم بخوانیم.

وی ادامه داد: موضوع عاقبت انسان بسیار مهم است، در روایت است اگر دیدید یک کسی آدم خوبی است، حکم نکنید که خوب هم از دنیا می‌رود و اگر هم دیدید آدم بدی است، قضاوت نکنید که بد هم از دنیا می‌رود زندگی افرادی مانند «برصیصای عابد»، «بلعم باعورا» و از همه مهم‌تر «زبیر» بسیار عبرت‌انگیز است. چه‌بسا انسان‌های سخاوتمند که عاقبت‌به‌خیر شدند. جناب «حرّ» و «فضیل عیّاض» و «بشر حافی» نمونه‌های ختم به خیری است؛ لذا حضرت یوسف (ع) می‌فرمود: «تَوَفَّنِی مُسْلِماً»؛ خدایا! من را مسلمان بمیران، «وَ تَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ» ما را با نیکان بمیران.

حجت‌الاسلام غروری ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «چهار چیز نشانه شقاوت و بدبختی است. فراموشی گناهان گذشته، با این که در نزد خدا محفوظ و ثبت است؛ از یاد نبردن کارهای خیری که کرده و احیاناً بازگو کردن آنها و تفاخر و به رخ دیگران کشیدن، با این که نمی‌داد قبول است یا مردود - در کار دنیا به بالادست نگریستن، و در کار آخرت به زیردست»

وی در خطبه‌های دوم نمازجمعه امروز ابراز داشت: آمریکایی که از زمان آغاز ناآرامی‌ها در ایران تلاش کرده با اعمال تحریم‌های جدید، تبلیغات رسانه‌ای و موضع‌گیری‌های تند و غیرمتناسب به فضای آشوب و اغتشاشات در ایران تنفس مصنوعی بدهد.

امام‌جمعه سلفچگان ابراز داشت: این خط‌دهی آمریکا برای شورای امنیت سازمان ملل، نشان از آن دارد که آمریکا نسبت به سرمایه‌گذاری‌های داخلی و ایادی که سال‌ها برای آنها جهت به آشوب کشیدن ایران هزینه کرده ناامید شده است.

وی تصریح کرد: مقایسه واکنش و برخورد نظام رسانه‌ای غرب با ناآرامی‌های لندن و اعتراضات جلیقه زردهای پاریس با آشوب‌های داخل ایران، حاکی از اختلاف فاحش داوری و نظام استانداردهای دوگانه است. گویی اگر در کوچه و خیابان‌های ایران نیروهای امنیتی هدف سوءقصد با سلاح گرم و سرد قرار گیرند یا توسط اغتشاشگران به آشوب کشیده شوند، هزینه سرکوب آزادی را داده‌اند، اما در خیابان‌های پاریس و لندن به وظایف و پروتکل‌های قانونی خود عمل کرده‌اند.

حجت‌الاسلام غروری با اشاره به یوم‌الله ۱۳ آبان ابراز داشت: ۱۳ آبان امسال روز بزرگ «مرگ بر آمریکا» است، در پاسخ به اقدام سخیف آمریکای مستکبر و صهیونیست بین‌الملل و دنباله‌روهای آنان در ایجاد اغتشاش و حرکت‌های ضدانقلابی در ایران و حمایت از تروریست‌های تکفیری در انجام عملیات تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ در شیراز و به شهادت رساندن جمعی از مردم شریف، شعار «مرگ بر آمریکا» مردم ایران، به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار مردم در تظاهرات ضداستکباری یوم‌الله سیزدهم آبان بود.

وی تأکید کرد: سه حادثه تاریخی در روز سیزدهم آبان رخ داد این سه واقعه تاریخی هرچند در ظاهر سه رویداد متفاوت و مجزا به نظر می‌رسد؛ اما هویت مشترک هر سه رخداد، تجلی مبارزه با استکبار جهانی و عوامل آن است. نخست تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه که در سیزدهم آبان ۱۳۴۳ در پی اعتراض ایشان به سیاست‌های حکومت پهلوی از جمله تصویب لایحه کاپیتولاسیون رخ داد و موجی از اعتراض‌های مردمی به‌صورت تظاهرات در بازار تهران و چند شهر بزرگ دیگر، تعطیلی طولانی دروس حوزه‌های علمیه و ارسال طومارها و نامه‌ها به سازمان‌های بین‌المللی و مراجع تقلید را به وجود آورد. مناسبت دوم، شهادت دانش‌آموزان به دست دژخیمان رژیم پهلوی است.

حجت‌الاسلام غروری بیان داشت: ۱۴ سال پس از تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه، صدها نفر از دانش‌آموزان تهرانی که هنگام تبعید امام (ره) یا هنوز به دنیا نیامده بودند یا کودکان خردسالی بودند، در سالروز سیزدهم آبان با سردادن شعارهای «درود بر خمینی» و «مرگ بر شاه» به دانشگاه تهران آمدند تا با دانشجویان مسلمان انقلابی دانشگاه تهران اعلام همبستگی کنند، اما مأموران مسلح شاه صف دانش‌آموزان کم‌سن‌وسال را به گلوله بسته و بیش از ۶۰ تن از دانش‌آموزانی را که به دلیل بسته بودن درهای دانشگاه نتوانستند در برابر آتش گلوله‌های مأموران بگریزند را به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد: مناسبت سوم، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران است. سفارتخانه‌ای که مرکز فرماندهی توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی آمریکا علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود. اقدام دانشجویان در تسخیر سفارت آمریکا با مخالفت مرتجعین و جریان‌های لیبرالی مواجه شد، اما امام خمینی (ره) با حمایتی قاطع از این اقدام، آن را «انقلاب دوم» لقب دادند و مردم هم با شور و اشتیاق، مقابل لانه جاسوسی تجمع کردند. با فتح لانه جاسوسی، عملیات جاسوسی آمریکا در منطقه آشکارتر و پایگاه جاسوسی‌اش برچیده شد و از همه مهم‌تر، ابهت پوشالی آمریکا در جهان شکسته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha