چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تبریز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جلسه با اعضای هیأت امنای کتابخانه ملی تبریز، وجود کتابخانه ملی تبریز و کتابخانه تربیت را نشان دهنده سبقه فرهنگی تبریز عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز ضمن بازدید از کتابخانه مرکزی تبریز، در جلسه با اعضای هیأت امنای این کتابخانه، وجود کتابخانه ملی تبریز و کتابخانه تربیت را نشان دهنده سبقه فرهنگی تبریز عنوان کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به بازدیدی که از کتابخانه مرکزی تبریز و سالن‌های مطالعه کتابخانه داشت، ضمن تقدیر از استقبال بالای مردم به ویژه جوانان از کتابخانه های عمومی افزود: فرهنگی‌ترین ملت‌ها با شاخص سرانه مطالعه روزانه، چاپ، نشر، شمارگان فراوان کتاب اندازه گیری می‌شود از این جهت باید به کتاب و کتابخانه توجه بیشتری انجام گیرد.

وی وجود کتابخانه های قدیمی مثل کتابخانه ملی تبریز و کتابخانه تربیت را نشان دهنده سبقه فرهنگی شهر و استان دانست.

امام جمعه تبریز گفت: تصمیم برای بازطراحی کتابخانه مرکزی تبریز در کنار حفظ روح سنتی کتابخانه باعث جذابیت و روزآمدی بیشتر و در نتیجه رضایتمندی مراجعان خواهد بود.

اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های همه جانبه نماینده ولی فقیه در استان به ویژه در ترویج سنت حسنه نذر و اهدای کتاب به ارائه گزارشی از فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی صورت گرفته برای بهبود وضعیت کتابخانه مرکزی تبریز پرداخت.

وی از آماده سازی طرح بازسازی کتابخانه مرکزی، تلاش برای جذب بودجه برای اجرای این باز طراحی، زیباسازی محوطه کتابخانه، ایمن سازی بخش نسخ خطی و تلاش برای تعمیر و تجهیز اساسی گرمایش و سرمایش و اختصاص فضا و اتاق‌های ویژه برای پژوهشگران و نویسندگان در این کتابخانه خبر داد.

۱۴ کتابخانه عمومی در آذربایجان شرقی وجود دارد که شامل ۱۱۴ باب نهادی، ۳۰ باب مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل می‌شوند. زیربنای کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی بیش از ۸۸ هزار مترمربع بوده و زیربنای کتابخانه به ازای هر ۱۰۰ نفر در این استان ۲.۱۹ مترمربع است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha