دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
د

حوزه / امام جمعه کاشان بر لزوم استفاده از هنر در معرفی حضرت علی بن محمد باقر(ع) به جامعه به ویژه نسل جوان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سیدسعیدحسینی شب گذشته در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت علی بن محمد باقر(ع) در آستانه ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت آن حضرت، اظهار داشت: منطقه کاشان تحت ولایت علی بن محمد باقر(ع) سفیر دو امام معصوم ( امام باقر و امام صادق) است.

نماینده ولی فقیه در کاشان به راهکارهای معرفی بیشتر علی بن محمد باقر(ع) اشاره و تصریح کرد: یکی از کارهایی که باید برای معرفی این سفیر ولایت انجام داد تربیت راویان توانمند می باشد که بتوانند عظمت و کرامات نماینده امام معصوم را برای مردم بازگو کنند، زیرا بیان کرامت موجب تقویت ایمان مردم می شود و دل های مومنین به سمت خدا جلب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه عظمت مردم کاشان به جهت داشتن بصیرت و تقاضا از امام معصوم برای فرستادن سفیر و نماینده در آن زمان باید برای نسل امروزی گفته شود، یادآورشد: راویان تاریخ باید ظلم دستگاه بنی امیه و بنی العباس را به دقت و ظرافت به دستگاه های استکباری و ظالمان این دوره گره بزنند.

امام جمعه کاشان بر لزوم استفاده از هنر بسیار تاثیرگذار در معرفی علی بن محمد باقر(ع) تاکید کرد و افزود: افراد هنرمندی هستند که بصورت خودجوش و جهادی در ساخت کلیپ و تیزر می توانند ستاد بزرگداشت علی بن امام محمد باقر(ع) را کمک کنند.

وی، تصریح کرد: ستاد بزرگداشت با شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی که برای سال جدید برای تبلیغات کالا و محصولات تولیدی خود تقویم چاپ می کنند هماهنگی کنند تا یک صفحه از تقویم را به معرفی علی بن محمد باقر(ع) اختصاص دهند.

نماینده ولی فقیه در کاشان خاطرنشان کرد: تشکیل تیم ورزشی، نامگذاری خیابان، اعزام خدّام آستان به مناطق اطراف، پیشنهاد به ائمه جمعه سراسر کشور جهت اشاره به ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت علی بن محمد باقر(ع) به عنوان یک مناسبت در خطبه ها می تواند از جمله برنامه های معرفی بیشتر و بهتر حضرت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خطاب به اعضای ستاد بزرگداشت خاطر نشان کرد: بیستم جمادی الثانی تولد حضرت فاطمه (س) و ۲۷ جمادی الثانی شهادت علی بن محمد باقر(ع) است، برگزاری یک هفته ای مراسم عزاداری صلاح نیست و عرف شهادت معصوم هم یک شبانه روز است، شب و شام شهادت که به جهت احترام بعضی از مراسم ها مانند جشن عروسی را انجام نداد، ولی بزرگداشت می تواند یک هفته باشد زیرا عظمت این خاندان معرفی می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha