شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رستم نژاد

حوزه/ معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: در درختواره دانشی حوزه‌های علمیه پس از ۳۰ سال ۴۳ رشته و گرایش طراحی شده است که تنها سه چهار رشته و گرایش آن فعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد، معاون آموزش حوزه‌های علمیه شامگاه سه‌شنبه در نشست‌ هم‌اندیشی مدیران مراکز و گروه‌های علمی قرآنی که در انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: آنچه دردرختواره دانشی حوزه‌های علمیه که بعد ازچهار سال و با حضور ۵۰۰-۶۰۰ استاد و کارشناس در ۱۶ حوزه دانشی تهیه گردید، اولین موضوع و مبحثی که مورد توجه قرار گرفته است، قرآن است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه افزود: در این درختواره ۴۳ رشته و گرایش پس از ۳۰ سال پیرامون قرآن شکل گرفت، البته در حوزه تفسیر رشته‌هایی شاخه شاخه بود که آن هم به صورت تک ریلی حرکت کرده‌ایم، اما در این دوره رشته‌هایی مانند؛ «قرآن و اقتصاد»، «قرآن و تعلیم و تعلم»، «قرآن وتعلیم و تربیت»، «قرآن و روانشناسی»، «قرآن ومدیریت»، «قرآن و علوم انسانی اسلامی» و...را طراحی و در حال سرفصل نویسی آن هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد با بیان اینکه «محور و نقطه ثقل تمام رشته‌های این گرایش بر روی قرآن کریم است»، ادامه داد: «منطق ترجمه»، مفقوده دیگری در حوزه‌های علمیه بود که در درختواره جدید رشته‌ها طراحی شده است و هم‌اکنون نیز شبهای چهارشنبه هرهفته در حال تدوین سرفصل‌ها هستیم تا هر چه زودتر برای اجرا آماده شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۰۶ رشته و گرایش مصوّب و هم‌اکنون تنها یکصد رشته اجرایی شده است و سهم ما در رشته‌های قرآنی بسیار عقب و ضعیف است چرا که تنها سه چهار رشته اول در حال اجرا شدن می‌باشند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha