شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عصاری

حوزه/ تحکیم اصول اعتقادی و مبانی عقیدتی و آماده کردن مردم برای درک دوران غیبت از بزرگترین کارهای امام هادی علیه السلام بود چرا که هرچقدر به دوران عصر غیبت نزدیک می شد مردم از حیث اعتقادی ضعیف تر می شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم سالروز شهادت دهمین اخترتابناک آسمان امامت و ولایت امام هادی علیه السلام امروز با حضور جمعی از اساتید، فضلا، طلاب و عموم عاشقان و شیفتگان آن امام همام در حسینیه دفتر مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد عصاری از اساتید حوزه در این مراسم در سخنانی به تبیین سیره و منش امام هادی ع پرداخت و گفت: تحکیم اصول اعتقادی و مبانی عقیدتی و آماده کردن مردم برای درک دوران غیبت از بزرگترین کارهای امام هادی (ع) بود چرا که هرچقدر به دوران عصر غیبت نزدیک می شد مردم از حیث اعتقادی ضعیف تر می شدند.

وی افزود: امام هادی(ع) در همه ملاقات ها و برنامه هایی که داشتند همواره بر مسئله امامت و ولایت تأکید داشتند و زیارت جامعه کبیره که به اذعان مرحوم علامه مجلسی(ره) از حیث سند و اتقان بسیار مورد توجه است از یادگاران آن امام همام می باشد که به نوعی این زیارت یک کلاس امام شناسی می باشد.

سخنران این مراسم خاطرنشان ساخت: امام هادی(ع) با بیان زیارت جامعه کبیره در کنار تبیین حقیقت امامت و ولایت خواستند به شیعیان و محبین اهل بیت(ع) اصل زیارت و اهمیت آن را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عصاری گفت: نفس زیارت و رفتن بر سر قبور مطهر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خود موضوعیت دارد چرا که اصل و اساس دین طبق روایات همان ولایت و امامت است.

این استاد حوزه تاکید کرد: امام هادی (ع) در زیارت جامعه کبیره از یک سو به جایگاه خداوند در نگاه ائمه اطهار اشاره می‌کند، از سوی دیگر رابطه اهل بیت (ع) با خداوند را بیان می‌کند.

وی افزود: زیارت جامعه کبیره میراث گران بهای امام هادی (ع)، در توصیف جایگاه امامت در تشیع و اعتقادات شیعه نسبت به ائمه، گنجینه‌ای از آموزه‌ها و معارف ائمه اطهار (ع) برای شیعه است.

حجت الاسلام والمسلمین عصاری گفت: از دیگر زیارات بر جای مانده از امام هادی علیه السلام، زیارت غدیر است که در آن هم خصوصیات و ویژگی های حضرت علی علیه السلام و هم حادثه ی غدیر ذکر شده است.

سخنران این مراسم با ذکر فرازهایی از زیارت جامعه کبیره گفت: در یکی از این فرازها خطابه اهل بیت(ع) می خوانیم که بِمُوالاتِکُمْ عَلّمنا اللّهُ مَعالِمُ دینِنا یعنی اینکه با ولایت اهل بیت(ع) است که معالم دین و معارف آن به دست ما می رسد و اگر آن حضرات معصومین(ع) نبودند آیا امکان داشت چنین معارف غنی و والایی به دست ما برسد؟

خاطرنشان می شود: در این مراسم سوگواری مداحان اهل بیت(ع) به بیان ذکر منقبت و مصیبت امام علی نقی(ع) پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha