دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
ط

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه امام در دوران تبعید با سخنرانی و اطلاعیه مردم را آگاه می کردند، گفت: امام در توصیف مردم ایران فرمود «من شهادت می دهم مردم ایران از مردم زمان پیامبر (ص)، امام علی(ع) و امام حسین (ع) بهتر هستند».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی، روز سه شنبه در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه شهید جواد سالم کاشان ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: سال ۱۳۴۳ امام راحل در اعتراض به قانون کاپیتولاسیون زندانی و بعد به مدت۱۵ سال به عراق، ترکیه و فرانسه تبعید شد.

وی، با بیان اینکه قانون کاپیتولاسیون ایرانی را وحشی و آمریکایی ها را برتر می دانست، افزود: طبق قانون کاپیتولاسیون اگر کوچکترین فرد آمریکایی مثلا یک سرباز یا آشپز بالاترین جنایت مانند کشتن شاه ایران را انجام می داد، دادگاه های ایران حق محاکمه او را نداشتند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه امام راحل با ایمان به خدا بدون امکانات نظامی قیام کرد، افزود: هدف امام (ره) از قیام، زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه امام در دوران تبعید با سخنرانی و اطلاعیه مردم را آگاه می کردند، ادامه داد: امام در توصیف مردم ایران ایران فرمود «من شهادت می دهم مردم ایران از مردم زمان پیامبر (ص)، امام علی (ع ) و امام حسین (ع) بهتر هستند».

وی گفت: مردم ایران با لبیک به امام راحل حتی ۱۵ سال قبل از انقلاب و ۴۳ سال بعد از انقلاب نیز از امامین انقلاب و نظام اسلامی ایران حمایت کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha