یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ استاندار آذربایجان شرقی گفت: در حوزه فرهنگی، برخی مسائل مانند حجاب دغدغه مشترک دولت و روحانیت است که رفع و سامان‌دهی این مسائل نیز نیازمند کار مشترک است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی در همایش ائمه جمعه آذربایجان شرقی در مصلای تبریز برگزار شد، به بیان گوشه‌ای از اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در استان پرداخت و گفت: امسال در هفته دولت ۱۶۰۰ و در دهه فجر ۳۳۰۰ پروژه عمرانی، اقتصادی و خدماتی در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری رسید و برای حوزه‌های مختلف، الگوی توسعه و پیشرفت تعریف شده است.

وی، آسفالت‌ریزی ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی، گازرسانی و آبرسانی به ۳۴۰ روستا، برق‌رسانی به تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار، تجهیز ۵ بیمارستان در شهرستان‌های استان به دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی، احداث ۴۱۰ کلاس درس جدید، جایگزینی ۵۰ درصد مدارس کانکسی استان با مدارس دائمی و افزایش تولیدات کشاورزی از ۴ به ۵.۵ میلیون تن را از مهم‌ترین دستاوردهای آذربایجان شرقی در سال جاری برشمرد.

خرّم با اشاره به اینکه همه نیازمندی‌های مردم استان تولید، تامین و توزیع شده است، افزود: برای تسهیل دسترسی مردم به کالاهای اساسی در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، ۲۰ بازارچه محلی در تبریز و در همه شهرهای استان برپا شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگی، برخی مسائل مانند مسأله حجاب دغدغه مشترک دولت و روحانیت است که رفع و سامان‌دهی این مسائل نیز نیازمند کار مشترک است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در موضوع حجاب، اقدامات قهری نتیجه‌بخش نبوده و برای اقدامات ایجابی هم باید هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف صورت گیرد.

خرّم به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان هم اشاره کرد و گفت: عملیات دشمن در این زمینه و مسائل دیگری مانند افزایش قیمت دلار، ۵ درصد فیزیکی و ۹۵ درصد روانی بود و هدف آن مخدوش کردن اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی بود.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص موضوع عزل و نصب مدیران استان نیز گفت: در این بحث، کارآمدی و شایستگی را اولویت خود می‌دانیم و با نمایندگان استان نیز مشورت می‌کنیم؛ اما با کمک ائمه جمعه اجازه نمی‌دهیم استقلال قوه مجریه مخدوش شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha