شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بازی با کودکان

حوزه/ حجت الاسلام ملازاده، فعال فرهنگی و مسئول غرفه کودک و نوجوان(شگفتانه و مسابقات) حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به انتقال غیرمستقیم معارف دین به کودکان و نوجوانان می پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد این روزها در محل نمایشگاه های دائمی آستان قدس رضوی در آغازین روزهای بهار طبیعت و قرآن برپاست و علاقه مندان به عرصه قرآن و محافل قرآنی، به بازدید از غرفه ها، گپ وگفت با غرفه داران و اهالی فرهنگ و هنر و بازدید از مجموعه آثار می پردازند.

حجت الاسلام عباس ملازاده، فعال فرهنگی و مسئول غرفه کودک و نوجوان(شگفتانه و مسابقات) حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با اشاره به حدیث «اَلْعِلمُ فی الصِّغَرِ کَالنَّقْشَ فی الْحَجَرِ»، گفت: رسالت آموزش به کودکان، وظیفه بسیار مهمی است چراکه آموزش ها در سنین کودکی ماندگار می شود.

وی با بیان این که کودکان از جمله اقشار تأثیرپذیر هستند که اگر به این قشر بپردازیم می توانیم موفق تر باشیم، تصریح کرد: در غرفه کودک و نوجوان به القای غیر مستقیم معارف دینی از راه بازی و قصه و کاردستی می پردازیم.

مسئول غرفه کودک ونوجوان(شگفتانه و مسابقات) حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه قرآن و عترت به سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) در همراهی با جوانان اشاره و ابراز کرد: پیامبر(ص) با جوانان همراه می شد و سپس معارف دین را به آنان آموزش می داد؛ کودکان دور پیامبر می چرخیدند و پیامبر نیز در عین حفظ شان و منزلت پیامبری، معارف دین را به زبان کودکانه به آنان انتقال می داد و این رفتار رسول الله(ص) الگوی خوبی برای روحانیت امروز در جامعه اسلامی است.

شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد تا یازدهم فروردین هر شب از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل نمایشگاه های دائمی آستان قدس رضوی میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha