سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
زینب بهجت پور، مدیرکل تهذیب و تربیت حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ مدیرکل تهذیب و تربیت حوزه علمیه خواهران گفت: برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن، فرصتی ارزشمند برای شناسایی ظرفیت نهادها و دستگاهها به منظور تعامل و هم افزایی است.

زینب بهجت پور، مدیرکل تهذیب و تربیت حوزه های علمیه خواهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهارکرد: نمایشگاه قرآن امسال با پیشرفت و رشد بهتری نسبت به سال گذشته برگزار شده و امسال شاهد حضور گسترده‌تر نهادهای علمی و حوزوی هستیم.

وی افزود: بعد از آن چند سال کرونایی که متأسفانه امکان برگزاری نمایشگاه نبود، امسال وزارت ارشاد اهتمام جدی برای برگزاری نمایشگاه در وسعت و عمق بیشتری داشت و اینکه بار دیگر شاهد فعالیت نهادهای حوزوی و خدمت رسانی آنان شامل بخش مشاوره‌ای حوزویان در عرصه‌های مختلف خانوادگی، پاسخ به شبهات باشیم.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: در بازدیدی که از بخش های مختلف نمایشگاه داشتم، حضور پرشور خانواده‌ها در بخش مشاوره حوزه علمیه خواهران بود.

خانم بهجت پور ادامه داد: حضور مشاورین محض، ارائه آثار پژوهشی طلاب و رساله های علمی از جمله فعالیت های پرمخاطب بخش حوزوی سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بود.

وی بیان کرد: حضور پرشور اساتید، اعضای هیئت علمی دانشگاه و دانشجویان در بخش رساله های علمی و منشورات حوزه های علمیه خواهران و برادران بخش جالب دیگری بود که در بخش حوزوی نظر مخاطبین زیادی را به خود جلب کرده بود. لذا این نمایشگاه یک پیام مهمی برای مجموعه های علمی و آموزشی دارد و آن فضای مناسب و مطلوب برای تعامل، همکاری و هم افزایی بین مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی است.

مدیرکل تهذیب و تربیت حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: ما می‌توانیم با استفاده از این فضای در حقیقت همفکری و نزدیکی که بین اقشار مختلف ایجاد می‌شود را شاهد باشیم، در نمایشگاه بین حوزه و دانشگاه، میان حوزه و مردم و همچنین عرصه های دیگر هم می‌شود خیلی خوب از این فضا استفاده کرد، اگر این اتفاق بیافتد در واقع آن حقیقتی که ما به عنوان اهداف تاسیس و راه اندازی این نمایشگاه مدنظر داشته ایم محقق شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: اینکه فرض بفرمایید گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه چه در سطح عمومی چه در میان نخبگان به صورت پژوهش‌های تخصصی که صورت می‌گیرد، بتوانند اثر لازم و کمک کند به حل مسائل جمهوری اسلامی و به نوعی خدمت‌رسانی داشته باشند و این یافته‌ها را به اشتراک بگذارند تا پنجره‌های آشنایی بین نهادهای مختلف باز شود، اگر چنین شود فکر می‌کنم خیلی ارزشمند است.

بهجت پور در بخش دیگری از گفت وگوی خود به فعالیت های مدیریت تهذیب و تربیت حوزه علمیه خواهران پرداخت و گفت: بخش اداره کل تهذیب و تربیت در حوزه خواهران یکی از بخش‌های عمده‌ای که با آن تعامل و همراهی دارد، بخش اداره معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) است، لذا در برنامه های متعددی مشارکت داریم و حتی با برنامه های مرتبط با سایر سازمان ها همکاری شایسته ای داریم مانند «پویش ستاره‌های زمین» که با جامعه قرآنی والعصر همراه هستیم، علاوه بر آن برنامه‌های مستقلی در حوزه های علمیه خواهران شاهد هستیم که در جدید ترین آن در ابلاغیه ای مدارس به عنوان قرار گاه های فرهنگی به محفلی برای برگزاری جلسات قرائت و تفسیر قرآن کریم تبدیل شده اند و با فراخوانی که می دهند، علاقه مندان را در محلات مختلف محیط پیرامونی خود به این قرارگاه فرهنگی دعوت می کنند تا افرادی که علاقه‌مند هستند به آموزش قرآن معارف اهل بیت(ع) و دوره های معرفت افزایی حضور پیدا کنند.

گفت وگو از اکبر پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha