دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
غفا

حوزه / امام جمعه کاشان گفت: چرا باید به جای متشکر بگوییم مرسی، به جای لغو بگوییم کنسل، به جای تمام وقت بگوییم فول تایم، به جای نادیده گرفتن بگوییم فاکتور بگیر، به جای آزمایش بگوییم تست، به جای گردشگر بگوییم توریست، به جای ضمانت بگوییم گارانتی و...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) این شهر ضمن گرامی داشت مقام حکیم ابوالقاسم فردوسی به نگرانی رهبر معظم انقلاب در سال ۹۸ پیرامون زبان فارسی کشور اشاره کرد و گفت: معظم له فرمودند «من از اینکه زبان فارسی در جریان عمومی کشور روبه به فرسایش می باشد نگرانم».

وی با بیان اینکه باید زبان فارسی را پاس بداریم، ادامه داد: چرا باید به جای متشکر بگوییم مرسی، به جای لغو بگوییم کنسل، به جای تمام وقت بگوییم فول تایم، به جای نادیده گرفتن بگوییم فاکتور بگیر، به جای آزمایش بگوییم تست، به جای گردشگر بگوییم توریست، به جای ضمانت بگوییم گارانتی و...

امام جمعه کاشان به ترویج پاکدامنی، وفاداری، عفاف، حیا و همسران شجاع در شاهنامه فردوسی اشاره کرد و ابراز داشت: در کل شاهنامه به زنانی که نام برده شده به همسرانشان وفادارند غیر از یک خانم که ایرانی نیست .

به گفته نماینده ولی فقیه در کاشان، اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند چادر حجاب ملی ماست، حرف شعاری نیست بلکه در ادبیات کهن ریشه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به کنگره سلطان علی بن باقر(ع) اشاره کرد و گفت: قرار است در یک سال آینده برای شناخت هرچه بیشتر علی بن باقر(ع) کنگره بزرگداشت ایشان برگزار شود.

امام جمعه کاشان ادامه داد: در سراسر جهان شهری را مانند کاشان پیدا نمی کنید که مردم با بصیرت آن برای دعوت فرزند امام محمد باقر(ع) به مدینه بروند و درخواست مفسر قرآن، مجتهد و امام جمعه کرده باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به سالروز لغو کاپیتولاسیون اشاره کرد و ابراز داشت: شاه ذلیل این قانون را امضا کرده بود تا اینکه ۲۳ اردیبهشت ۵۸ نظام مقدس اسلامی ایران این قانون را لغو کرد.

امام جمعه کاشان بر لزوم پرهیز از اختلاف و دو دستگی تاکید کرد و با بیان اینکه اختلاف سم مهلک است، خطاب به جناح های سیاسی گفت: با کنار گذاشتن اختلاف سلایق به فکر پیشرفت کشور باشید.

وی، به دیدار روز گذشته خود با وزیر کشور اشاره کرد و گفت: به ایشان گفتم آقای وزیر فرهنگ ازدواج آسان را خصوصا ازدواج دانشجویی را ترویج کنید.

امام جمعه کاشان به موفقیت ۹۰ درصدی ازدواج های دانشجویی در کشور اشاره و تاکید کرد: خانواده ها با استقبال از ازدواج آسان پسران و دخترانشان را به عقد فرزندان خانواده های عفیف و اصیل در بیاورند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha