سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی از آغاز به کار ۵۲ کلان پروژه فرهنگی، هنری، دینی و رسانه‌ای در استان با عنوان «محیا» در راستای مردمی‌سازی فرهنگ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جمع خبرنگاران از آغاز ۵۲ کلان پروژه فرهنگی، هنری، دینی و رسانه‌ای در استان با عنوان «محیا» در راستای مردمی‌سازی فرهنگ خبر داد.

وی افزود: پس از انتشار فراخوان حمایت از طرح‌های برتر فرهنگی، هنری و دینی ۱۷۰ طرح به دبیرخانه ارسال شد که از آن میان ۵۲ کلان پروژه فرهنگی هنری برای اجرا انتخاب شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: در این فراخوان از هنرمندان و اندیشمندان حوزه فرهنگ، هنر، دین و رسانه آذربایجان‌شرقی دعوت شده بود تا طرحهای خلاقانه، مردم محور و دارای پیوست اجتماعی خود را در محورهای ارتقاء فرهنگ عمومی، فرهنگ کتاب و کتابخوانی، آسیب‌های اجتماعی، تسهیل، تقویت و گسترش فرهنگ ازدواج و تسهیل ازدواج جوانان و استحکام بنیان خانواده را به دبیرخانه طرح ارسال نمایند.

وی با بیان اینکه طرحهای منتخب، مردم محور و دارای پیوست اجتماعی است، افزود: این اولین مرحله از اجرای طرح محیا بوده و مراحل بعدی نیز اجرا خواهد شد.

بلاغی افزود: ساز و کار تأیید و تصویب طرحهای ارائه شده به عهده یک شورا متشکل از نماینده ولی‌فقیه در استان به عنوان رئیس کمیته، مدیرکل ارشاد استان به عنوان دبیر کمیته، مدیرکل تبلیغات استان، نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیر استانی حوزه علمیه به عنوان اعضای کمیته و نماینده مجمع نمایندگان استان در شورای فرهنگ عمومی به عنوان ناظر کمیته نهاده شده بود.

وی خاطرنشان کرد: آیین آغاز به کار ۵۲ کلان پروژه فرهنگی هنری در استان آذربایجان‌شرقی روز پنجشنبه ۲۵ خردادماه جاری ساعت ۱۰:۳۰ صبح در محل تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha