چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
ک

حوزه/ در روز عرفه زمزمه دعای عرفه امام حسین علیه السلام با حضور میلیون ها انسان دلداده از سراسر جهان دربین الحرمین طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، زمزمه دعای عرفه امروز باحضور میلیون ها انسان‌ دلداده و عاشق اهل بیت (ع) در بین الحرمین طنین انداز شد.

در روز عرفه که روز دعا و نیایش است خداوند متعال انسان را به صحرای عرفه می‌خواند تا انسان به گناهان خود اعتراف کند و خداوند هیچ‌کس را بدون آمورزش از این صحرا بیرون نمی‌فرستد.

حضرت امام جعفر صادق(ع) در خصوص نامگذاری عرفه فرمودند: جبرئیل در ظهر عرفه به حضرت ابراهیم (ع) گفت به تقصیر خود اعتراف کن و اعمال حج را بشناس در واقع عرفات را به خاطر این سخن جبرئیل نامگذاری کرده‌اند زیرا اعتراف به گناهان است.

دعای عرفه حضرت امام حسین(ع) مضمونی بسیار زیبا و عارفانه دارد و لبریز از عشق از آن حضرت به ذات مقدس خداوند بی‌نیاز است. غسل و خواندن دو رکعت نماز خواندن دعای عرفه حضرت امام حسین(ع) و زیارت آن بزرگوار و خواندن خطبه‌ای که پیامبر اکرم(ص) که در این روز خواندن، از جمله اعمال روز عرفه است.

مراسم باشکوه دعای عرفه امروز با وجود گرمای شدید و سوزان هوا با حضور میلیون ها انسان عاشق و شیفته اباعبدالله الحسین (ع) خصوصا امت شهید پرور و ولایت مدار ایران اسلامی و مردم عراق علاو بر بین الحرمین در استان مقدس حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) وابوالفضل العباس و خیابان‌های منتهی به بین الحرمین برگزارشد.

یکی از راه‌های ارتباطی در کسب آرامش دعا است، دعا سخن گفتن با ذات اقدس الهی برای طلب حاجت یا درخواست حل مشکلات و یا مناجات و یاد و بیان صفات و جمال خداوند است.

در روایات متعدد دعا را مغز و روح عبادت می‌دانند و با فضیلت‌ترین عبادات محسوب می‌شود.

رسول مکرم اسلام حضرت محمد(ص) می‌فرماید: در نیازهای خود و به هنگام بروز مشکلات از خداوند مدد بطلبید و در سختی‌ها به او پناه ببرید و در پیشگاه او تضرع و دعا کنید چرا که دعا روح و مغز عبادت است

خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را. دعا باعث سلامتی روح و جسم و دوری از شیطان است.

دعای عرفه معارف الهی را با دقیق‌ترین اوصاف الهی به انسان طالب ارائه می‌دهد. بنابراین اثرات فردی و اجتماعی دعا بسیار زیاد است و سبب می‌شود جامعه دیندار قانون‌مدار باشد، لذا دعا علاوه بر آرامش تقویت اعتقادات سبب می‌شود یک جامعه قانونمدار نیز داشته باشیم.

مفهوم دعا این است که منتهی تلاش خود را انجام دهیم و کوشش خود را تا بالاترین درجه آن انجام دهیم و آنچه را که از توان ما بیرون است به لطف خدا بسپاریم و با دعا حل مشکل را تنها از او بخواهیم.

پایان پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha