شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی طایی زاده

حوزه/ رئیس مرکز فناوری حوزه های علمیه خواهران کشور از اختصاص جایزه ژنو به شبکه مجازی کوثر نت حوزه های علمیه خواهران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲ هزار وبلاگ در بستر کوثر بلاگ توسط بانوان طلبه ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، علی طایی زاده رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران کشور، ساعتی قبل در اختتامیه همایش ملی سبک زندگی دینی با روایتگری زن مسلمان به میزبانی حوزه علمیه خواهران یزد، با تبریک میلاد امام هادی علیه السلام اظهارداشت: در پلتفرم هایی که ایجاد شد شبکه اجتماعی، کوثر نت ایده اش بر این بود که بر خلاف شبکه های اجتماعی عمومی که روش ارتباط با افراد از طریق شماره موبایل است، اینجا بر اساس سابقه تاریخی پژوهشی طلبه و اینکه پایان نامه و یا مقاله اش چه کلمات کلیدی دارد افراد را با هم «کانکت» می کند و در دانشگاه فرهنگیان هم مستقر است.

وی، تصریح کرد: شبکه «کوثر نت» به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در ژنو جایزه برتر را گرفت و این شبکه کوثر نت جایی است که به صورت اختصاصی حوزه خواهران، طلبه ها و اساتید می بایستی تمرین تولید محتوای شبکه سازی و تعامل در یک فضای پاک را تمرین کنند ودر حوزه شبکه سازی بر حسب موضوع تخصصی را بیاموزند تا برای ورود برای شبکه های عمومی سابقه و تجربه کافی را دارا باشند.

ایجاد زیر ساخت های فیزیکی و پلتفرمی فضای مجازی حوزه خواهران

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران کشور اظهار کرد: مسیری که برای بانوان طلبه در فضای مجازی مطرح است این که قبل از ورود به فضای مجازی به عنوان یک فعال منفرد شبکه سازی و نیز مهارت لازم را در این فضا دارا باشند و پیش نیاز و زیرساخت لازم را برای رسیدن به این هدف در دو بعد «فیزیکی» و« پلتفرمی» فراهم کردیم.

طایی زاده، تصریح کرد: از لحاظ فیزیکی، دیتا سنترمرکز داده امین را با بیشترین حجم آپلود را داریم که به عنوان اولویت کاری برای حوزه های علمیه به ویژه حوزه های خواهران فراهم کرده ایم.

رئیس مرکز ملی فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران کشور، با اشاره به دوران کرونا بیان کرد: در طول دوره کرونا همه از این بستر، آموزش های خود را ارائه دادند و در کنار آن پیام رسان های بزرگ کشور در این بستر پشتیبانی می شوند که فاز دوم آن هم راه اندازی شده و دست ما را برای ارائه خدمات باز می کند.

وجود ۱۲ هزار وبلاگ درکوثر بلاگ

طایی زاده ادامه داد: شبکه دیگری که ما بیش از ده سال ایجاد کرده ایم شبکه کوثر بلاگ است که تمرین نوشته های طولانی است چون طلبه ها و اساتید حوزه به جز فضایی که «ترند» هست نیاز داریم که تمرین نوشته های بلند را انجام دهیم که به لطف خدا در شبکه «کوثر بلاگ» بیش از ۱۲ هزار وبلاگ ایجاد شده که رشد صعودی دارد و در موضوعات دینی رتبه یک را در جستجوهای کاربران داراست.

ایجاد پلتفرم هوش مصنوعی در حوزه خواهران کشور

وی بیان کرد: در مرکز مدیریت خواهران کشوراز سه سال قبل با ایجاد «پلتفرم رهنما» که یک پلتفرم هوش مصنوعی است روزانه صدها هزار وب نوشته را در شبکه های مختلف خزش می کند و روی آنها پردازش انجام می دهد.

رئیس مرکز ملی نوآوری و فناوری حوزه های علمیه خواهران کشور، تصریح کرد: تفاوت رهنما با سایر شبکه های خزش گری این است که تخصصی کار کرده و موضوعات مختلف را تحلیل می کند.

ارائه مدرک فنی حرفه ای به بانوان طلبه

طایی زاده افزود: در سامانه سیما برای طلبه هایی که مهارت آموزی را در آنجا آموزش ببینید گواهی نامه فنی حرفه ای داده می شود که برای ورود به بازار کار نیاز است.

وی ادامه داد: ما در مرکز مدیریت بیشترین حجم پرداخت مالی را به محتواهای مالی در کشور داریم که اکنون در دیتا سنترامین به ازای هر گیگ آپلود محتوا، مبالغی پرداخت می کنیم و این مزیت برای مؤسسات دینی لحاظ می شود.

انقلاب دیجیتال

رئیس مرکز ملی نواوری و فناوری حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به مسیر پیش رو، اظهار کرد: ما در کلیت به جای تحول دیجیتال اغلب مقالات و کتاب های اخیر به عنوان انقلاب دیجیتال در حال تغییر نام است و امروزه با آمدن هوش مصنوعی که پایه اصلی آن هم متکی به محتواست شاهد انقلاب دیجیتال هستیم.

طایی زاده با اشاره به موضوع همایش« سبک زندگی دینی در فضای مجازی با روایتگری زن مسلمان»گفت: الگوی زن مسلمان در فضای مجازی الان بر اساس احادیث هنوز روشنی لازم را ندارد و ما نیاز داریم که در خصوص مرجعیت، بخشی به زن مسلمان و الگو سازی کار کیفی انجام دهیم.

همجنس گرایی ۵۰ درصد مقبولیت

وی، عنوان کرد: اتفاقی که الان در فضای مجازی افتاده و در سامانه رهنما هم رصد کردیم تبدیل هنجار به ضد هنجار و بلعکس که متأسفانه در بعضی از بخش ها عمومیت پیدا کرده است که به طور مثال در خارج از ایران همجنس گرایی در پست های منتشر شده، دیده می شود که بیش از ۵۰ درصد مقبولیت در اروپا و آمریکا را داراست و اگر مهارت آموزی در زمینه تولید محتوا صورت نگیرد این سیر به سمت ایران هم خواهد آمد و از سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ انیمیشن سازی برای کودکان موضوع همجنس گرایی را نیز ترویج می کند.

رئیس مرکز فناوری و اطلاعات حوزه های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: در ایران قریب به اتفاق رفرنس ها خارجی است که وظیفه ما درحوزه های علمیه این است که به ازای موضوع الگو سازی و چارچوب سازی برای همه افراد و سنین در قالب مقاله و کتاب وسایر قالب ها برنامه ریزی کنیم.

طایی زاده تصریح کرد: ما ارتباط مستمری با دبیرخانه شبکه ملی اطلاعات داریم که یکی از اهداف سه گانه آن پیوست های اخلاقی است و اگر مدرسه ای بتواند پیوست های اخلاقی را بنویسد ما برای رسمی کردن آن در کشور پیگیری می کنیم.

وی تأکید کرد: آن نقطه ای که فضای آن خالی است و می خواهیم ما به اجماعی برای حرکت جدی برویم ایجاد یک الگوی واضح برای خانواده ایرانی است که کودک خود را با چه الگویی بتواند تربیت کند.

رئیس مرکز فناوری و اطلاعات حوزه های علمیه خواهران کشور ابراز کرد: طلبه ما در فضای مجازی حرکتش مثل یک فرد عام است و یا مانند یک فرد منبری است؛ اخلاق و هدفی که طلبه رعایت می کند و شبکه سازی که رعایت می کند مبتنی بر یک هدف مشخص است.

طایی زاده اضافه کرد: آخرین رصد این بود که جامعه دینی و انقلابی ما چند صد گروه چند هزار نفری است که در خصوص همه موضوعات ورود می کند و الان زمانی است که در حوزه زن و خانواده افراد متخصص و تأثیر گذار باید مطلب با بیشترین تأثیرگذاری را تولید نمایند که ما این خلأ را داریم.

وی تأکید کرد: باید ابزارها، افراد، اساتید و نظریه های جدی فعال در فضای مجازی را پیش رو قرار دهیم و شبکه سازی باید طوری باشد که همه افراد در یک گروه دغدغه «زن و خانواده» را داشته باشند.

رئیس مرکز فناوری و اطلاعات حوزه های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: ما در فضای مجازی نیاز داریم گفتمان مبتنی بر نظریه علمی را به کف جامعه نزدیک کنیم که با ایجاد یک چارچوب شروع می شود، بعد از آن شبکه سازی تخصصی است که ما در مرکز مدیریت در قالب چند محور یک پرداخت ریالی به ازای آپلود محتوا، ارائه پلتفرم های آموزش آنلاین و دادن سایت و وبلاگ وسایر قالب ها این مهم محقق می شود که کلید اصلی آن همت، کوشش و ذوق و نوآوری است که در شما طلبه ها است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha