جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
ماندانا جلالی، سرپرست روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ معاون راهبرانِ نوجوان بنیاد ملی نوجوانان، تقویت هویت دختران نوجوان را پیش نیاز ترویج عفاف و حجاب در کشور دانست.

ماندانا جلالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: به منظور ترویج عملی فرهنگ عفاف و حجاب، یکی از نکات بسیار مهمی که در بحث هویتی باید روی آن به طور ویژه کار کنیم، لزوم حفظ و تقویت کرامت انسانی است و این که به فرد بگوییم در راستای تحقق این مهم می بایست به گوهر عفت و حیا مزین شود.

وی افزود: بی شک چنانچه این باور را در وجود افراد به خصوص بچه های نسل جدید نهادینه نکنیم، به اهداف مطلوب در بحث عفاف و حجاب دست نخواهیم یافت.

این کارشناس و پژوهشگر مسایل فرهنگی همچنین گفت: دختران و زنان جامعه ما پیش از هر چیز دیگری از منظر کرامت انسانی باید باور داشته باشند که در سایه عفاف و حجاب، ارزشمندی خاصی خواهند داشت و این مهم باید به زبان رسانه و هنر به درستی تبیین شود.

وی ادامه داد: بارها بر این موضوع تأکید کرده ایم که اگر ما به این مقوله ها بی توجه باشیم در بحث هویتی دچار مشکل جدی می شویم، کما این که بخش قابل توجهی از ریشه های برهنگی و عریانی که در جامعه شاهدش هستیم ریشه در بحران هویت دختران جامعه ما دارد به خصوص دختران نوجوان که باید روی این موضوع کار کنیم و به درستی به آسیب شناسی آن بپردازیم تا بعد بتوانیم راهکارهای مناسب با آن ارایه نماییم.

جلالی افزود: در واقع ریشه بسیاری از بدپوششی ها و بی عفتی ها و عوارض و تبعات نامطلوب آن در این است که دختران ما بعضاً هویت دخترانه و انسانی خود را گم کرده و در این آشفته بازار فضای مجازی گرایش به فرهنگ غربی پیدا کرده اند.

وی گفت: بر این اساس باید گفت که کمک به هویت یابی دختران و زنان بسیار حائز اهمیت است و این باور باید در اذهان تقویت شود که راه عزت و کرامت و سعادت چیزی جز عمل به آموزه های ناب دینی نیست.

معاون راهبرانِ نوجوان بنیاد ملی نوجوانان ادامه داد: از سوی دیگر ما نیاز داریم به معرفی الگوهای درست و موفق دختران و بانوانی که با وجود حیا و عفاف توانسته اند به موفقیت های چشمگیر در عرصه های مختلف دست پیدا کنند و در این جا نیز باید از ظرفیت های هنر و رسانه و قابلیت های فضای مجازی به شکل شایسته ای بهره مند شویم.

وی افزود: متأسفانه گاهی اوقات- خواسته یا ناخواسته- چنین القا می شود که حجاب عامل دست و پاگیر و مانع رشد و پیشرفت زنان و دختران است و حال آن که باید روایت صحیحی از این قضیه به مخاطب بدهیم که چه بسیار دختران و زنانی که با وجود التزام به بایسته های فرهنگ عفاف و حجاب، توانسته اند در کار و حیطه خود موفق باشند و در عرصه های گوناگون برای ایران اسلامی بدرخشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha