سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محمودزاده

حجت‌الاسلام محمودزاده مسئله سهم خواهی را علت سقوط خواص جامعه اسلامی در همه ادوار تاریخ عنوان کرد و گفت: امروز مسئولان کشور در معرض امتحان الهی اند و اگر خودسازی و مبارزه با هوای نفس را نادیده بگیرند همچون خواص زمان حضرت سیدالشهدا (ع) در معرض سقوط خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علیرضا محمود زاده ظهر امروز در مراسم عزاداری اولین روز محرم در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی دشمن را در عرصه مبارزه با دستاوردهای قیام عاشورا ناکام قلمداد کرد و گفت: جهل دشمن از مختصات و ابعاد فرهنگ عاشورا باعث تلاش و مبارزه آنها با قیام سیدالشهدا علیه السلام است.

وی با تاکید بر اینکه نورانیت این قیام الهی جاودان و همیشگی است و با شیطنت دنیای کفر هرگز رو به خاموشی نخواهد رفت، گفت: آنچه برای ما ضروری است الهام گرفتن از این فرهنگ و این قیام و استفاده از این فرصت طلایی برای خودسازی است.

حجت الاسلام محمودزاده هدف امام حسین علیه السلام از قیام خونین کربلا را امر به معروف، نهی از منکر و مبارزه با هوای نفس قلمداد کرد و گفت: توفیق انسان در رسیدن به سعادت در گرو مبارزه با هوای نفس است و این اولین درس کربلاست چرا که دشمنان امام با وجود التزام ظاهری به نماز خواندن و قرائت قرآن، از هوای نفس خود پیروی کردند و برای رسیدن به مطامع دنیوی خود حاضر شدند فرزند پیامبر خود را به قتل برسانند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی به مسئله ریزش ها و رویش ها از زمان ظهور اسلام اشاره کرد و گفت: یکی از مقاطع مهم این مسئله در تاریخ اسلام زمان زمامداری حضرت علی علیه السلام است.

وی ماجرای طلحه و زبیر به عنوان خواص جامعه اسلامی در آن روز را مصداق کاملی از مسئله ریزش ها عنوان کرد و گفت: آنچه این دو شخصیت برجسته جامعه اسلامی را به عرصه مبارزه و جنگ با امام برحق کشانده چیزی جز مسئله سهم خواهی نیست.

حجت‌الاسلام محمودزاده مسئله سهم خواهی را علت سقوط خواص جامعه اسلامی در همه ادوار تاریخ عنوان کرد و تصریح کرد: امروز نیز مسئولان کشور در معرض امتحان الهی اند و اگر خودسازی و مبارزه با هوای نفس را نادیده بگیرند، همچون خواص زمان حضرت علی (ع) در معرض سقوط اند.

وی شهدای انقلاب اسلامی را انسانهایی موفق در عرصه جهاد با نفس عنوان کرد و گفت: امروز نیز میدان امتحان برای همه به ویژه مسئولین گسترده تر از قبل محیا است.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی به شهدای پس از انقلاب و دفاع مقدس همچون شهید صیاد شیرازی نیز اشاره کرد و گفت: گل سرسبد شهدای معاصر ما شهید حاج قاسم سلیمانی باید الگوی مسئولین جامعه باشد، چرا که زرق و برق دنیای مادی هرگز او را نفریفت و او را از مسیر حق باز نداشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha