یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه اهل سنت شیراز

حوزه/ امام جمعه اهل شنت شیراز گفت: دستان شیعه و سنی در استان فارس در دستان یکدیگر است، ما دوش به دوش یکدیگر حرکت می‌کنیم و سپاس خداوند را به جا می‌آوریم، اما اگر بخواهیم نا سپاسی کنیم دشمن در کمین ما است و لذا باید همیشه بیش از گذشته همدل باشیم تا بتوانیم امورات شرعی و دینی را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، شیخ عبدالواحد خواجوی ظهر امروز در جلسه اعضای جامعه روحانیت شیراز، جمعی از علمای اهل تسنن و جمعی از ائمه جمعه سطح استان فارس با رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه که در سالن ولایت مجتمع علوم پزشکی شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری اینگونه جلسات نشانه وحدت است، اظهار داشت: شیعه و سنی در اینگونه جلسات در کنار یکدیگر هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نگاه‌های شیعه و سنی با یکدیگر گره خورده است، گفت: به خود می‌بالیم در کشوری زندگی می‌کنیم که دارای امنیت است و شیعه و سنی با یکدیگر انسجام دارند و وحدت و همدلی اهل تسنن و تشیع با یکدیگر نمود پیدا کرده است.

امام جمعه اهل سنت شیراز خاطرنشان کرد: نشست و برخواست‌های اهل سنت و تشیع در استان فارس با یکدیگر است، خوشحال هستیم که نگاه‌های همه روحانیت چه شیعه و چه سنی به یکدیگر است، همه می‌دانیم که پشت سر یک رهبر مقتدر و توانمند در یک نظام قرار داریم و این جای بسی سپاس و قدردانی دارد.

خواجوی عنوان کرد: دستان شیعه و سنی در استان فارس در دستان یکدیگر است، ما دوش به دوش یکدیگر حرکت می‌کنیم و سپاس خداوند را به جا می‌آوریم، اما اگر بخواهیم نا سپاسی کنیم دشمن در کمین ما است و لذا باید همیشه بیش از گذشته همدل باشیم تا بتوانیم امورات شرعی و دینی را انجام دهیم.

وی اظهار کرد: اتحاد اسلامی یکی از آرزوهای دیرین امت اسلام است و هیچ مسلمان آگاه و دلسوزی نیست که شکوفایی تمدن اسلامی و مجد و عظمت این دین را نخواهد.

امام جمعه اهل سنت شیراز، یادآور شد: عامل عظمت و شکوفایی مجدد تمدن بزرگ اسلامی در گرو وحدت و انسجام همه مذاهب اسلامی در عمل به قرآن کریم و پایبندی به سنت پیامبر(ص) و بازگشت به هر دو می‌باشد.

شیخ خواجوی، منظور از وحدت اسلامی را پایبندی به احکام خاص هر مذهب در دین اسلام و همزمان همسویی و تابعیت در روابط اجتماعی، سیاسی، نظامی و فرهنگی مصالح دین و امت پیامبر (ص) خواند و گفت: مقصود از وحدت این نیست که هریک از این مسلمانان دست از عقاید خود بردارند، بلکه همه مسلمانان در سراسر جهان در همه جزئیات دین با هم منسجم باشند، به‌گونه‌ای که هیچ اختلافی در اعتقادات و احکام فقهی راه نیابد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha