پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 1110618
۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
حضور پدر دومادیوس الراهب مصری در دانشگاه ادیان و مذاهب

حوزه/ "دومادیوس الراهب" از بزرگان کلیسای قبطی مصر و حامیان گفت‌وگو و همزیستی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید کرد.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، پدر دومادیوس الراهب، از بزرگان کلیسای قبطی مصر و حامیان گفت‌وگو و همزیستی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب ضمن بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت الاسلام حامد شاه‌رفعتی مدیر کل امور بین الملل دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست، حجت الاسلام حامد شاه‌رفعتی مدیر کل امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب، ضمن خیرمقدم به پدر دومادیوس و هیئت همراه، بیان کرد: در ایران، مسیحیان در کنار مسلمانان زندگی مسالمت آمیزی داشته و با یکدیگر ارتباط خوب و موثری دارند. وی با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی، بسیاری از مسیحیان ایران در کنار رزمندگان جنگیده و به مقام شهادت نائل آمدند.

در ادامه این دیدار، پدر دومادیوس ضمن معرفی خود و ابراز خرسندی از بازدید دانشگاه ادیان و مذاهب، اظهار کرد: بسیار خوشحالم در دانشگاهی حضور دارم که با ارائه فعالیت‌های آموزشی ادیانی و فرهنگی به رشد و تعالی جامعه انسانی کمک می‌کند. وی به حضور خود در مشهد مقدس اشاره کرده و گفت: در مقابل امام رضا (علیه‌السلام) اشک ریختم و تاسف خوردم که چرا این امام را زودتر نشناختم، امامی که در گفتگوی میان ادیان الهی و فرهنگ‌ها پیشرو بوده است.

در پایان کشیش دومادیوس ضمن اشاره به برخی اختلافات میان مسلمانان و مسیحیان بیان کرد: با وجود این اختلافات همچنان روابط دوستانه ای میان مسلمانان و مسیحیان وجود دارد و امید می‌رود با تلاش‌های مراکزی همچون دانشگاه ادیان و مذاهب این روابط دوستانه بیش از پیش گسترش یابد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha