چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در تبلیغ معارف الهی باید مرزها شکسته شود، گفت: همان‌طور که یک پزشک مرز ندارد و هرجا مریضی ببیند باید درمانش کند یک مبلغ دین هم نباید مرز بشناسد و به‌صورت فرامرزی کار کند و کلام خدا و اهل‌بیت را به همه جای عالم برساند و بدانید که کارهای فرهنگی و دینی زودبازده نیست؛ ولی در جایی که تثبیت شد دیر از بین می‌رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار مسئولان مؤسسه کوثر کشور ترکیه که ظهر امروز در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط ما با کشور دوست و برادر ترکیه سابقه طولانی دارد و علایق دینی و اشتراک زبانی با برخی مناطق کشور ما باعث شده این دو ملت ارتباطات وثیق، محکم و ریشه‌داری داشته باشند.

وی با اشاره به ایام ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم گفت: قم شهری است که حتی قبل از ورود حضرت معصومه (س) از آن به‌خوبی یاد شده و اهل‌بیت از قم سخن گفته‌اند و با آمدن حضرت معصومه (س)، قم به مرکز و قطب تبدیل شد و اهل‌بیت از اهالی این شهر تمجید زیادی کرده‌اند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه عنوان کوثر به معنی خیر کثیر در حضرت زهرا (س) و اهل‌بیت (ع) مصداق یافته است، افزود: باتوجه‌به روایاتی که از امام صادق (ع) در ابعاد مختلف اعتقادی، احکام دینی، مسائل کلامی، طبی، تاریخی، سیاسی، روان‌شناسی جامعه‌شناسی و ابعاد دیگر علمی به‌جای مانده است نشان می‌دهد که مصداق واقعی خیر کثیر بودند.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) فرمودند کسی که آگاه به زمان خود باشد شبهات و تبلیغات انحرافی دشمن در او تأثیری ندارد، افزود: دشمنان رسانه‌ای برای تحقق اهداف خود اخبار نادرست را از رسانه‌های مختلف منعکس می‌کنند تا محاسبات افراد را به‌اشتباه بیندازند؛ ولی اگر کسی رسانه را بشناسد به دام این انحرافات نمی‌افتد و این رسالت بزرگی برای شما است.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه شما باید مردم را نسبت به علم رسانه آگاه کنید تا به دام شبهات و انحرافات دشمن نیفتند، افزود: ما ناچاریم برای زندگی در این دنیا و انجام رسالت‌های خود به سرفصل‌های مهم در بحث رسانه اشراف داشته باشیم تا بتوانیم در جامعه تأثیرگذار باشیم.

وی تصریح کرد: اسوه و الگوی امروز ما رهبر معظم انقلاب هستند که باتوجه‌به اینکه نایب عام امام‌زمان (عج) هستند اشراف قابل‌توجهی به مسائل کشور، منطقه و دنیا دارند و تعبیر ایشان که فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهید دید از روی شناختی که داشتند بود و امروز آثار ظهور بروز آن را می‌بینیم .

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در تبلیغ معارف الهی باید مرزها شکسته شود، گفت: همان‌طور که یک پزشک مرز ندارد و هرجا مریضی ببیند باید درمانش کند یک مبلّغ دین هم نباید مرز بشناسد و به‌صورت فرامرزی کار کند و کلام خدا و اهل‌بیت را به همه جای عالم برساند و بدانید که کارهای فرهنگی و دینی زودبازده نیست؛ ولی در جایی که تثبیت شد دیر از بین می‌رود.

در ابتدای این دیدار شیخ قدیر آکاراس رئیس مجمع علمای اهل‌بیت (ع) ترکیه با بیان اینکه ما نسل اول انقلاب بودیم که بعد از تحصیل در جامعة المصطفی به ترکیه برگشتیم و در آنجا مستقر شدیم اظهار کرد: مؤسسه کوثر از سال ۱۹۹۰ میلادی در ترکیه تأسیس شده و علمای برجسته شیعه در کشور ترکیه در آن مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه جامعه شیعه ترکیه که درگذشته در دو شهر شرقی ترکیه بودند امروز در شهرهای بزرگ استانبول، آنکارا، ازمیر و بورسا مستقر شدند و مساجد و حسینیه‌های زیادی را تأسیس کردند و الان حدود ۳۰۰ مسجد در کل ترکیه و ۳۵۰ روحانی در شهرهای مختلف مستقر هستند.

رئیس مجمع علمای اهل‌بیت (ع) ترکیه با بیان اینکه علمای مؤسسه کوثر طلبه‌های جامعه المصطفی هستند که به برکت انقلاب اسلامی ایران مسئولیت خطیر رسالت انبیا و تبلیغ معارف اهل‌بیت را بر عهده دارند، گفت: مؤسسه کوثر اولین مؤسسه و تشکل شیعی در ترکیه است که با بررسی نیازهای جامعه ترکیه و احصای خلأهای فرهنگی در حال خدمت‌رسانی است.

وی ابراز کرد: اولین کار این مؤسسه راه‌اندازی انتشارات کوثر بود که تا کنون ۴۰۰ عنوان کتاب ترجمه و تألیف کرده و در تمام کشور ترکیه توزیع می‌شود و در بخش سمعی بصری با اتصال به ماهواره ترکسا، شبکه ۱۴ ترکیه را در این ماهواره راه‌اندازی کرد که تنها شبکه شیعی و بیان‌کننده معارف اهل‌بیت در ترکیه است و اخبار جهان تشیع و صدای جبهه مقاومت را منتشر می‌کند.

شیخ قدیر آکاراس پرداختن به امور خیریه و امدادرسانی را از دیگر حوزه‌های فعالیت مؤسسه کوثر عنوان کرد و گفت: رسیدگی به امور محرومین، کمک به تحصیل دانشجویان کم‌بضاعت و تکفل خانواده شهدا از سوریه و لبنان گرفته تا یمن، فلسطین، میانمار و کشورهای آفریقایی از جمله فعالیت‌های خیریه این مؤسسه است.

وی با بیان اینکه مؤسسه کوثر در کشورهای اروپایی نظیر بلژیک و هلند ۳۰ نمایندگی فعال دارد، ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های قرانی نیز مؤسسه کوثر فعال است و دو دارالقرآن در ازمیر و استانبول دارد و در زمینه دو قشر بانوان و جوانان نیز ویژه‌برنامه‌هایی را دنبال می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha