شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
نشست

مدبر با اشاره به اینکه امامت بحث اعتقادی است، تصریح کرد: عبارت «موسی به دین خود و عیسی به دین خود» تعبیر نادرست و اشتباهی است، زیرا منشا رفتار و گفتار ما عقاید ماست و اعتقادات همه زوایای زندگی را در بر می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، فاطمه مدبر در سلسله جلسات تخصصی امامت با موضوع «جایگاه امامت و ضرورت شناخت امام» که امروز با حضور کارکنان و طلاب مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) و مدرسه تخصصی فاطمه معصومه(سلام الله علیها) بندرعباس در این مدرسه برگزار شد، بیان کرد: تصمیم و هدف طلاب برای ورود به حوزه، یاری دین خدا و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، لذا ناصر دین خدا باید جایگاه امامت در دین و ضرورت شناخت امام را بداند تا بتواند شبهاتی که از سوی دشمن موجب خدشه دار شدن اعتقادات و باورهای مردم می شود، پاسخ دهد و برطرف نماید.

وی با اشاره به اهمیت نصرت و یاری دین خدا و امام افزود: امام صادق(علیه السلام)، هشام بن حکم را با تعبیر «هذا ناصرنا» یاد می کند و هارون عباسی زبان هشام را در قلوب مردم از صد هزار شمشیر و شمشیرزن بالاتر و تاثیرگذارتر می داند.

فعال فرهنگی تصریح کرد: جنگ نرم از قبیل جنگ‌هایی است که پاسخگویی و رفع شبهات بیش از پیش ضرورت دارد.

مدبر با اشاره به اینکه امامت بحث اعتقادی است، خاطرنشان کرد: عبارت «موسی به دین خود و عیسی به دین خود» تعبیر نادرست و اشتباهی است، زیرا منشا رفتار و گفتار ما عقاید ماست و اعتقادات همه زوایای زندگی را در بر می گیرد.

وی با استناد به آیه ۱۲۴ سوره بقره اظهار کرد: مقام امامت پس از آزمون‌های بسیار به حضرت ابراهیم(علیه السلام) داده شد که نشان از مقام رفیع آن است.

وی با اشاره به آیه ۷۱ سوره اسراء افزود: در آخرت هر گروهی با امام خویش خوانده می شود، لذا امامت زمینه ساز سعادت و یا شقاوت هر شخصی در دنیا و آخرت است، بنابراین امامت از جمله مباحث اعتقادی است که شناخت ایشان علاوه بر محکم کردن اعتقادات خود، سپس یاری دیگران در این مسیر ضرورت دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha