چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان تصریح کرد: ادب نشانه ایمان و وسیله تقرّب به خدا و محبوبیت نزد خالق و خلق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان عصر یکشنبه در جمع دانش آموزان دبستان معرفت ۱ و ۲ برازجان با اشاره به سخنی از امام علی (ع) که می فرمایند «کسی که ادب ندارد ، دین ندارد»، گفت: این حدیث بیانگر این است که، اسلام چقدر به ادب اهمیّت می دهد و جایگاه ادب در مبانی دین اسلام چقدر رفیع می باشد، بطوریکه در احکام نماز می بینیم که اگر کسی در حال نماز سلام کند، باید جواب او را باسلامٌ علیکم بدهیم و گرنه برایمان گناه می نویسند.

وی با بیان اینکه قیمتی ترین سرمایه ها و میراثهای حیات آدمی «ادب» است، بیان داشت: ادب، هنری آموختنی است. می توان گف:«ادب، تربیت شایسته است»، خواه مربی، پدر و مادر باشد، یا استاد و مربی.

امام جمعه برازجان با اشاره به اینکه هر یک از ادب و بی ادبی نشانهایی دارد و شناخت ادب هم جز با توجه به نمودهای بی ادبی میسر نمی گردد، اظهار کرد: اگر کنترل دوستی‌ها و معاشرتها ادب است، بی ادبی یعنی رفت و آمد با افراد ناباب و بی دقتی در گزینش دوستان و بی تعهدی در مجالستها و رفاقتها. آنکه زشت گفتار و بد زبان است، به تعبیر حضرت علی (ع) از ادب بی بهره است.

وی با اشاره به اینکه نشست و برخاست و انس و معاشرت با افراد مؤدب، خلق و خوی و رفتارمان را به زینت «ادب» می آراید، گفت: وقتی می توان با «ادب» دلها را خرید و هنگامی که در «ادب» نشانه ایمان و وسیله تقرّب به خدا و محبوبیت نزد خالق و خلق است پس بایستی از سنت رسول خدا و سیره اولیاء دین، ادب بیاموزیم.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: ادب نشانه ایمان و وسیله تقرّب به خدا و محبوبیت نزد خالق و خلق است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha