یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
توکل‌نیا

حوزه / حسن توکل‌نیا تهیه کننده سینما گفت: حفظ اخلاقیات در سینما امری واجب است برای همین نظارتی که در این رابطه صورت می‌گیرد باید حافظ اخلاق در آثار سینمایی باشد.

حسن توکل‌نیا تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه سینما باید مروج اخلاقیات باشد، گفت: حفظ اخلاقیات در سینما امری واجب است برای همین نظارتی که در این رابطه صورت می‌گیرد باید حافظ اخلاق در آثار سینمایی باشد برای صیانت از آثار سینمایی حتماً باید از وجود اهالی سینما در نظارت بهره برد.

وی افزود: البته اهالی سینما به ویژه فیلمسازان و تهیه‌کننده‌ها با ساختار و چهارچوب‌های کلی آشنا هستند بنابراین هیچگاه از تصاویر نامطلوب در کارهایشان بهره نمی‌برند. نقد اصلی پیرامون برخی شوخی‌های کلامی است که باید با نظارت کنترل شود.

توکل نیا در پاسخ به این سوال که چرا تهیه‌کننده‌های بخش خصوصی، فیلم‌های دفاع مقدسی و دینی تولید نمی‌کنند؟ گفت: فیلم‌های «خط آتش»، «پاتک» و «یورش» کارهای دفاع مقدسی بودند که آنها را تهیه کرده‌ام اما به دلیل عدم حمایت‌های لازم دیگر امکان تولید چنین آثاری را نداشتم. ما در گذشته فیلم‌های سینمایی را با هزینه شخصی می‌ساختیم اما با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید دیگر این امکان برایمان فراهم نیست.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: فیلمی که قرار است آموزه‌های دینی را مورد توجه قرار دهد حتماً لازم نیست به مناسک و اتفاقات دینی به صورت مستقیم نظر داشته باشد بلکه می‌توان موضوعات مورد نظر را در قالب آموزه‌های اجتماعی و خانوادگی مورد نظر قرار داد این امر باعث خواهد شد تا تماشاگر تحت تاثیر پیام فیلم قرار گیرد

وی در انتها پیرامون سینمای دفاع مقدس نیز گفت: فیلم دفاع مقدسی تنها نباید به یک رویکرد خاص خلاصه شود چون در این عرصه نیز نیاز داریم تا پرداخت‌های گوناگون مورد توجه قرار گیرد. برای مثال در برخی آثار نیاز است تا با زبانی اکشن مخاطب را جذب کرد و در فیلمی دیگر با رویکردی هنری به موضوع نظر داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • a IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    چنین چیزی امکان ندارد.......