دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
ی

حوزه / مراسم سوگواری وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم همسران و مادران شهدا با حضور جمعی از مسئولان ، اساتید و طلاب مدارس علمیه، خانواده معظم شهدای طلبه و اقشار مختلف مردم در مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، از کاشان حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در مراسم سوگواری وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم همسران و مادران شهدا که با حضور جمعی از مسئولان ، اساتید و طلاب مدارس علمیه، خانواده معظم شهدای طلبه و اقشار مختلف مردم در مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) آران و بیدگل برگزار شد، ضمن تسلیت سالگرد وفات حضرت ام البنین (س) و بیان زندگی پر فضیلت آن حضرت گفت: این مادر در مسیر ولایت مداری و تربیت فرزندان نمونه، الگویی برای همه ما می باشد که در این عصر با وجود نورانیت و هدایت گری شهدا باید مسیر خودمان را خوب بشناسیم و در این راه وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

مدیر سابق حوزه علمیه منطقه کاشان با بیان اینکه باید شکرگزار نعمت زندگی کردن در فضای حکومت اسلامی باشیم یاد آورشد: باید از چراغ پر فروغی که شهدا برای ما روشن کرده اند، بهره ببریم و با استواری و استقامت با این انقلاب، راه را برای ایجاد انقلاب اسلامی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هموار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی ضمن تشریح فداکاری ها و عظمت شخصیت حضرت ام البنین سلام الله علیها یاد آورشد : با تاسی از آن حضرت وظیفه کنونی ما دفاع از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با بیان اینکه شهدا شاهد بر اعمال ما هستند دانستند با بیان خاطره ای از یک شهید بزرگوار اذعان کرد که شهدا نه تنها بر اعمال ما بلکه بر افکار ما و آنچه در ذهن ها می‌گذرد به اذن الهی شاهد و گواه هستند که این کار ما را سخت می‌کند که همواره باید در مسیر شهدا قدم بر داریم .

مرثیه سرایی ذاکرین اهل بیت (ع)، روایتگری و تجلیل از خانواده های شهدای طلبه از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha