پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه قم و دانشگاه تکریت عراق

حوزه/ با حضور هیئتی از مسئولان دانشگاه تکریت عراق در دانشگاه قم تفاهم نامه همکاری در زمینه های علمی، آموزشی و پژوهشی به امضای طرفین رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هیئتی متشکل از مسئولان دانشگاه تکریت عراق با حضور در دانشگاه قم با معاونین و مسئولان دانشگاه قم دیدار و گفتگو کردند و در پایان تفاهم‌نامه همکاری به امضای طرفین رسید.

این تفاهم نامه به منظور ایجاد روابط علمی و دانشگاهی میان دو کشور و ارتقای سطح همکاری‌های فی مابین در زمینه های علمی و فرهنگی به امضا رسید

بخشی از اهداف این تفاهم نامه عبارتند از "توسعه همکاریهای علمی و دانشگاهی و افزایش درک متقابل میان طرفین"، "تبادل تخصصهای فنی و دانش علمی برای اعضای هیئت علمی به دلیل اهمیت فراوان در پیشرفت و خدمت به جامعه"، "تحکیم پیوندهای علمی دانشگاهی و فرهنگی بین دو طرف"، "برگزاری برنامه‌های تبادل برنامه های آموزشی برای اعضای هیأت علمی و دانشجویان به منظور غنی سازی پایگاه علمی و دانشگاهی و فرهنگی طرفین"، "افزایش همکاری اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از جمله برنامه های آموزش نظارت و توسعه".

طرفین توافق کردند در زمینه‌های "شناسایی و انجام فعالیتهای پژوهشی مشترک"، "برگزاری کنفرانس‌ها، همایشها و کارگاه‌های مشترک بین المللی"، "برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و دوره های مجازی در زمینه‌های مشترک"، "انجام فعالیت‌های علمی و تشویق طرح‌های آموزشی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی"، "تبادل اعضای هیأت علمی برای گذراندن مرخصی پژوهشی در مؤسسات مربوطه" و .... همکاری داشته باشند.

گفتنی است، دانشگاه تکریت در استان صلاح الدین عراق دانشگاهی دولتی است که در سال ۱۹۷۸ تاسیس شده و با ۳۲ دانشکده بیش از ۴۲هزار دانشجو دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha