پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
خداداده

حوزه/ رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت با بیان اینکه وقتی به زندگی حضرت معصومه (س) نگاه می‌کنیم عشق به برادر متجلی می‌شود، گفت: رابطه عاطفی، پاکیزه، الهی و حسنه حضرت معصومه (س) نسبت به برادرشان امام رضا علیه‌السلام در ارتباط میان خواهران و برادران جامعه تشیع می‌تواند شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین خداداده در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید برای اتصال عطر حرم‌های مطهر به مردم برنامه‌ریزی خوبی انجام شود اظهار کرد: این لطف امام رضا (ع) بود که ستاد فرهنگی هنری مساجد با شبکه گسترده سی هزار مسجد در کشور بتواند خالصانه و بی‌ادعا در کنار اعتاب مقدس جشن‌های دهه کرامت را برگزار کند.

وی با ابراز خوشحالی از برگزاری جشن‌های دهه کرامت به‌صورت مردمی افزود: امسال کارهای خلاقانه زیادی در دهه کرامت خواهیم داشت و حجم برنامه‌ها قابل‌مقایسه با سال‌های گذشته نیست.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت بر مشارکت جوانان و نوجوانان در جشن‌های دهه کرامت در قالب هنر و فرهنگ تأکید کرد و افزود: واقعیت امر این است که دشمن سرمایه‌گذاری زیادی را برای تغییر نظام مهندسی فرهنگی جامعه ما انجام می‌دهد و یکی از مواردی که دشمن به دنبال ضربه‌زدن به آن بوده خانواده است.

وی گفت: نگاه تمدنی ما به خانواده از جمله مادر، خواهر و برادر و انگاره‌هایی که در جامعه ما شکل‌گرفته بسیار غنی و ریشه‌دار است؛ ولی دشمن با پاتک‌زدن و مناسبت سازی‌ها تلاش می‌کند این ارزش‌ها را مورد هجوم قرار دهد.

خداداده با بیان اینکه وقتی به زندگی حضرت معصومه (س) نگاه می‌کنیم عشق به برادر متجلی می‌شود، افزود: رابطه عاطفی، پاکیزه، الهی و حسنه حضرت معصومه (س) نسبت به برادرشان امام رضا علیه‌السلام در ارتباط میان خواهران و برادران جامعه تشیع می‌تواند شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه امروز جامعه ما مقداری از ارزش‌ها فاصله گرفته، بر لزوم جلوگیری از این روند تأکید کرد و گفت: اهل‌بیت (ع) الگوهای جامعه ما هستند و بازآفرینی نظام فرهنگی جامعه ما می‌طلبد تا از الگوهایی که اهل‌بیت از خود به یادگار گذاشتند را در جامعه ترویج کنیم و برای ترویج مکتب اهل‌بیت (ع) تلاش کنیم.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌عنوان دستیاران فرهنگی و هنری ائمه جماعات مساجد تمام تلاش خود را برای احیای امر خانواده انجام می‌دهند، افزود: اینکه امروز دشمن نسبت به اعتقادات و باورهای دینی ما طمع کرده باید با مجاهدت ما برطرف شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha