یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه از کسانی که با ادبیات ولایی، ولایت را می زنند، به شدت انتقاد کرد.

 این افراد تا چند وقت پیش برای این که از دشمنان انتقام بگیرند و آن ها را حذف کنند، می گفتند ما مخالف کسی هستیم که مقابل ولایت بایستد، اما امروز که دفاع از ولایت لازم است، جا خالی می کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم میرحسینی اشکوری، شامگاه چهارشنبه در مراسم یادواره 31 شهید مدرسه علمیه الهادی(ع) قم، که در محل سالن اجتماعات این مدرسه برگزارشد، در سخنانی با موضوع "روحانیت و بصیرت" اظهار داشت: دشمن پس از جنگ تحمیلی و حتی در طول سال های جنگ با دیدن رشادت ها و مجاهدت های خالصانه رزمندگان و شهیدان فهمید که جامعه اسلامی ما به این درک رسیده که راه تحقق حاکمیت الهی، مسیر ولایت است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن متوجه شد در چنین شرایطی هیچ کاری نمی تواند به سرانجام برساند، جز این که، جایگاه ولایت را از بین ببرد و لذا از همان روزی که به این مهم پی برد، در مسیر نابودی ولایت گام برداشتند.

این استاد حوزه یادآور شد: دوره ای بر کشور ما گذشت که  خواستند با تفکر لیبرالی، ولایت را بزنند و تنها نهادی که مقابل این ها ایستاد روحانیون بودند و این  چیزی است که آن ها خود اعتراف کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اشکوری گفت: بعد از آن که در آن دوره نتوانستند در جایگاه ولایت خدشه ای وارد کنند، با ادبیات امروز، یعنی با ادبیات ولایی آمده اند تا ولایت را بزنند!

*شگرد افرادی که ادبیات ولایی دارند، تبری بدون تولی است!!!

وی افزود: شگرد این دسته از افراد در مقابل ولایت، تبری بدون تولی است و این تبری بدون تولی یعنی هیچ؛ چرا که مسیر امتحان عمل به امر ولایت، تولی و تبری همزمان است.

* قهر کردن از ولایت معنا ندارد

این استاد حوزه ودانشگاه با اشاره به 10 روز دورکاری رییس جمهور بعد از ابقای وزیر اطلاعات توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: قهر کردن از ولایت معنا ندارد و باید مواظب بود هر رفتاری که از ما سر می زند، باید نماد تولی و تبری باشد و این هم تنها به زبان نیست، بلکه تولی و تبری حاکمیت بر قلب و عمل دارد و هر عمل مان باید این را نشان دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اشکوری با اشاره به سخن معروف امام خمینی(ره) مبنی بر این که اگر دیدید دشمن برای شما کف و سوت زد بدانید اشتباه می کنید، گفت: اگر کاری کردی  که مقابل ولایت ایستادید و دشمنان هم برایتان کف و سوت زدنند و در نهایت افرادی که دیروز در مقابل ولایت موضع می گرفتند، بگویند دیدید ما گفتیم این گونه بود و آن گونه بود؛ این مصداق تبری نیست.

وی یادآورشد: کسی که تولی و تبری را بصورت همزمان ندارد، نمی تواند نمره قبولی در امتحان عمل به امر ولایت بگیرد و متعاقبا نمی تواند به امتحان نفس راه پیدا کند.

*امروز ولایت را با ادبیات دینی می زنند!

این استاد حوزه تصریح کرد: امروز ولایت را با ادبیات دینی می زنند و وقتی می گوییم ، چرا این کار را می کنید؟ می گویند که می خواهم ولایت را از دست دیگران نجات دهیم؛ باید پرسید که مگر تو منجی هستی؟

*برخی جا خالی می کنند!

وی افزود: این دسته از افراد که برای رسیدن به هدف خود ادبیات دینی دارند، تا چند وقت پیش برای این که از دشمنان خود انتقام بگیرند و آن ها را حذف کنند، موضع می گرفتند که ما مخالف کسی هستیم که در مقابل ولایت بایستد، اما امروز و در زمانی که دفاع از ولایت لازم است، جا خالی می کنند!

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اشکوری گفت: نتیجه عدم تولی برخی افراد نسبت به ولایت باعث شده است کسانی که دیروز مقابل ولایت موضع داشتند، زبان باز کنند.

وی افزود: قطعا کسانی که تولی و تبری هم زمان دارند می توانند در امتحان امر به ولایت و نفس به ولایت موفق شوند و در نهایت رضایت خدا را داشته باشند.

*در برابرکسی که با ادبیات ولایی مقابل ولایت بایستد، می ایستیم

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اشکوری با بیان این که خط ما، خط رهبری است، گفت: کسانی که می خواهند در خیمه ما باشند باید تولی و تبری همزمان داشته باشند و الا در اردوگاه ما نیستند.

وی با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی ایران و به برکت رهبرهای امام راحل و مقام معظم رهبری دیگر با هیچ زمزمه ای خواب مان نمی رود، ابراز داشت: اجازه نمی دهیم کسی این بار با ادبیات ولایی بخواهد مقابل ولایت بایستد و قطعا در مقابل چنین فردی می ایستیم.

*مسیر حاکمیت الهی، مسیر امر ولایت است

حجت الاسلام و المسلمین میرحسینی اشکوری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: وقتی عنوان می کنیم که مسیر حاکمیت الهی مسیر ولایت است، این معنا تفسیر می شود که مسیر حاکمیت الهی مسیر امر ولایت است.

وی افزود: اصلا می توان گفت که یکی از امتحان های انسان هایی که ادعای مسلمانی دارند، در مسیر ولایت قرارگرفتن است.

*شهدا در امتحان امرولایت نمره قبولی گرفتند

این استاد دانشگاه با بیان این که امتحان به «امر به ولایت» و امتحان به «نفس به ولایت» تفاوت دارد، گفت: امتحان به امر ولایت امتحان عمل به دستورات الهی است که شهدای ما در این امتحان نمره قابل قبولی گرفتند و اصولا تا کسی که در این جا قبول نشود، به مقام شهادت نخواهد رسید.

وی خاطرنشان ساخت: امتحان به امر ولایت همین دستوراتی است که عنوان می شود؛ برای مثال به ما عنوان می شود که جهاد در راه خدا کرده، از مال خود برای خدا بگذرید و ...؛ اما گاهی به جای امر به ولایت به نفس ولایت امتحان می شویم.

حجت الاسلام و المسلمین میرحسینی اشکوری خاطرنشان کرد: بعد از آن که کسی در امتحان به امر ولایت موفق شد، به امتحان نفس به ولایت وارد می شود، کما این که حضرت ابراهیم(ع) این گونه بود.

وی گفت: برای رسیدن به مقام کمال این نفس ولایت است که شرط است؛ حضرت ابراهیم(ع) در امتحانات مختلف امر ولایت امتحان شد و البته در تمام آن ها قبول، و پس از آن امتحان به نفس ولایت شد.

*انقلاب اسلامی ایران مسیر سعادت بشری را نشان داد

این استاد حوزه گفت: آن چیزی که مسیر تحقق حاکمیت الهی است امتحان به امر ولایت و امتحان به نفس ولایت است و این همان  چیزی است که در انقلاب اسلامی ما نشان داده ایم که مسیر سعادت بشری همین است.

وی افزود: با شکل گیری انقلاب اسلامی جامعه مسلمان ایرانی این مهم را درک کرد و فهمید که مسیر صحیح این است و با حرکات خود نشان دادند که پای این راه صحیح می ایستند و شاهد این مدعای ما شهیدانی است که در سال های جنگ برای دفاع از میهن اسلامی جانفشانی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین میرحسینی اشکوری  تأکید کرد: شهدای ما هم به امر ولایت و هم به نفس ولایت امتحان شدند و البته قبول، تا به این درجه و مرتبه رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha