سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 274134
۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۹

حوزه نیوز؛ انقلاب که پیروز شد، طلبه جوان تبریزی برای فداکاری در خط نورانی امام(ره) که همان خط اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) است، سر از پا نمی شناخت.

این گونه بود که وقتی شیپور جنگ تحمیلی از سوی صدامیان نواخته شد، بی درنگ در صفوف لشکریان مخلص خدا قرار گرفت و در  نهایت در همان صفوف نورانی به سوی معبود پر کشید.

طلبه شهيد كريم حاجي‌آقا خياباني در نخستین روز از خرداد ماه سال 1343 در خانواده‌اي مذهبي و متدين در دیار ستارخان و باقرخان چشم به جهان گشود.

آن گونه که خانواده اش می گویند، از ابتداي دوران طفوليت ذهني پرسشگر و كنجكاو داشت؛ این گونه بود که براي پاسخگويي به ذهن كنجكاو و پرسشگر خود سال سوم دبيرستان را نيمه رها كرد و به منظور شناخت درست مباني و معارف دين مبين اسلام راهي شهر مقدس قم شد و پس از شركت در آزمون ورودي حوزه علمیه در مدرسه علمیه حقاني پذیرفته و مشغول به تحصيل و فراگيري علوم حوزوي شد.

در دوران شكوفايي انقلاب اسلامي به سبب كمي سن فعاليت چشمگيري نداشت، اما پس از پيروزي انقلاب با شركت در كلاسهاي عقيدتي سياسي، انجمن اسلامي دبيرستان محل تحصيل خود در برپايي نمايشگاههاي عكس و كتاب نقش موثري در اطلاع‌رساني دانش‌آموزان داشت. با شروع جنگ تحميلي، زماني به عنوان رزمنده و زماني به عنوان مبلغ در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل حضور يافت و سرانجام در تاريخ سي‌ام دي ماه 1365 در منطقه شلمچه و در عمليات كربلاي 5 به فيض عظماي شهادت نايل آمد و پيكر پاكش در بهشت‌زهرا(س) آرام گرفت.

در فرازي از وصيتنامه اين شهيد عزيز مي‌خوانيم؛

«عقيده‌اي كه مرا به اينجا يعني جبهه كشاند چيزي جز انجام وظيفه نبود و اميدوارم تاآخرين مرحله زندگي در انجام وظايف الهي كوتاهي نورزم. توصيه‌اي كه به برادران و خواهرانم دارم اين است كه عمرتان را فقط صرف همين مطلب يعني يافتن راه حق و حقانيت و نور و نورانيت كنيد كه در آخرت با سرافرازي و سربلندي قدم در صحنه قيامت گذاريم».

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha