جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مهدویت

پایگاه مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در 20 بخش، مطالب و موضوعات ارزشمند و متنوعی را در دسترس مهدی پژوهان و مهدی یاوران قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پایگاه اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، به نشانی اینترنتی www.mahdi313.org با برخورداری از بخش هایی چون انحرافات، روایات منجی، فرهنگ و ادب، مهدی ستیزان، مهدویت، علائم ظهور، دکترین مهدویت، زندگی مهدوی، هالیوود، با فرهیختگان، شناخت سبز، پایگاه های مرتبط، ویژه نامه عاشورا و مهدویت، اخبار، منشورات، بخش اداری، تازه های کتاب و نشر، همایش ها و ویژه نامه غدیر و مهدویت، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران شبکه جهانی قرار می دهد.

"انحرافات"، اولین بخش پایگاه جامع مهدویت می باشد که موضوعات کاربردی شامل «بررسی عوامل موثر در شکل گیری بدعت ها»، «يماني كيست و در برابر مدعيان آن چه بايد بكنيم ؟»، « ادعای نیابت مدعیان»، «چرايي پيدايش آسيب "تطبيق گرايی" در آموزة مهدويت»، « رهبران عرفان‌هاي دروغين، هيچ جاذبه‌اي ندارند!»، « اميرکبير و قاطعيت در مبارزه با انحرافات»، «  بهایی ها درباره امام زمان چه می گویند؟» و« ويروس پس زدگی» را به مخاطبین خود عرضه می کند.

"مهدی ستیزان"، از دیگر بخش های این پایگاه است که به هشت موضوع متنوع «مهدی ستیزی»، «مهدی، آن‌گونه که غرب معرفي مي‌کند»، «بی‌بی‌سی عليه مهدويت»، «استعمار و آخرالزمان»، « استعمار و بهره گيری از آخرالزمان» و ... پرداخته است.

"زندگی مهدوی" بخش دیگری این پایگاه در حوزه مهدویت می باشد که حاوی مطالبی از جمله « بُعد اجتماعی سبک زندگی اسلامی»، « اوصاف یاران حضرت مهدی (عج)»، « لذت دعا و مناجات با خدا»، « فصل وصال»، « آثار اعتکاف»، « به بهانه روز پدر (احترام به والدین از نگاه قرآن)»، « لیلة الرغائب (شب آرزوها)» و « ماه رجب، ماه انس با خدا» می باشد.

برپایه این گزارش، در بخش « روایات» پایگاه مرکز تخصصی مهدویت، حوزه مباحثی مانند «غیبت امام زمان (عج)در کلام امام صادق(ع)»، « سرمایه رمضان و همت بلند در عید فطر»، « امامت در کودکی»، « مهدويت در کلام امام باقر (عليه السلام)»، «عيد و بازگشت به خوبي ها»، « بررسی اقدامات امام حسن عسكري عليه السلام»، « نقش تربیتی و سیاسی یازدهمین پیشوای شیعیان» و« ویژگی شیعیان» در دسترس مهدی یاوران و مهدی پژوهان قرار گرفته است.

یکی دیگر از بخش های پرمخاطب این پایگاه بخش آشنایی با "مهدویت" می باشد که حاوی مطالبی از چون «عوامل پایداری و جاودانگی نهضت عاشورا»، « چرا چهارده قرن گریه!»، « تشنه لبیک!»، « انتظار عاشورایی»، «عاشورا و انتظار در یک نگاه»، « امام مهدی (عجل الله تعالي فرجه) در غدير»، «غدير همين‌جاست … درست همين‌جا» و «حاضرين به غايبين برسانند، پدران به فرزندان » می باشد.

"هالیوود" نام یکی از بخش های دیگر این پایگاه است که در آن به موضوعاتی هم‌چون «به سوی یک آخرالزمان مصنوعی و جعلی»، «اَبَر مرد»، «نبرد سايبری(راه‌های مقابله با فعاليت‌های ضد مهدوی در فضای مجازی)»، «شيطان در عصر ظهور، در آثار سينمايي(شيطان در مقابل منجي موعود)»، «مهدی عجل الله تعالی فرجه الشريف آن گونه که غرب معرفي مي کند! بخش دوم» و «هاليوود امپرياليسم فرهنگی» پرداخته شده است.

بخش "منجی"، شامل« محورهای امید در ادیان ابراهیمی»، « باورداشت دیگرادیان درباره مصلح جهانی»، «سرنوشت مسيحيان در عصر ظهور»، «ماشيح منجي يهود»، «درآمدی بر آينده نگری در اديان»، «هزاره گرايی در مسيحيت»، « مسيحيت و دو چهره از مسيح موعود»، « موعود در آيين يهود» یکی دیگر از بخش های متنوع پایگاه مرکز تخصصی مهدویت را تشکیل می دهد.

یکی دیگر از بخش های پر مخاطب پایگاه مهدویت، بخش"علائم ظهور" می باشد که مطالبی چون «نقش امدادهای غیبی در قیام حضرت مهدی(عج)»، «دجّال»، « نشانه‌های حتمی خيلی وقت است که اتفاق افتاده!»، «نقدی بر قواعد ظهور»، « يزيد آخرالزمان(كاوشی در شباهت‌های يزيد و سفيانی)»، « زمينه سازان ظهور»، « بحثی پیرامون سرداب» و « برخورد امام زمان (عج) با اهل كتاب»  را در اختیار کاربران شبکه جهانی قرار داده است.

"با فرهیختگان" بخش دیگر این پایگاه است که «بشر در انتظار فردایی دیگر»، «درباره ۲۰۱۲»، «جدايی از ميلان»، «گفتگوی علمی با برگزیده سومین همایش انتظار و مهدویت در آموزهای رضوی»، «مسافرِ سفر(گفتگو با حاج حسين يکتا، سردار جانباز و روايتگر جبهه‌ها)»، «آموزه‌های مهدوی، آرامش بخش و نشاط آور است» و «آيه‌ها و نکته‌ها» از زیر مجموعه های آن محسوب می شوند.

از دیگر بخش های جالب پایگاه مهدویت می توان به بخش «فرهنگ و ادب» اشاره کرد که در آن موضوعاتی همچون«غروب زندان»، « منع گریه»، « السَّلَامُ عَلَى رَبِيعِ الْأَنَامِ»، « سیر و سلوک عاشقانه»، « سلام گل نرگس»، « مهمان عصمت»، « تأثير انقلاب اسلامي بر پويايي شعر انتظار» و «آخرين نشانه» آورده شده است.

"دکترین مهدویت"، از بخش های پایانی این پایگاه اطلاع رسانی است که حاوی مطالبی مانند «منکران صبح!(تأملي در واکنش علمای وهابی در قبال موج بيداري جهان اسلام)»، «كاركرد اجتماعي دكترين مهدويت پس از عصر ظهور»، «كاركرد انسان شناسانه دكترين مهدويت پس از عصر ظهور»، «تفاوت دکترين با مفاهيمي چون ايدئولوژي، مکتب، نظام و گفتمان»، «نقش دکترين مهدويت در دنياي جديد و در کنار ديگر تئوري‌هاي جهاني»، «منزلت و موقعيت دکترين مهدويت در تعاليم اسلامی» و « مفهوم‌شناسی و جايگاه است.

"شناخت سبز" به عنوان سرفصل دیگری از این پایگاه مطرح می باشد که دارای ریز موضوعاتی شامل «عاشورا و انتظار در یک نگاه»، « امام مهدی (عجل الله تعالي فرجه) در غدير»، « اولین و آخرین وصی»، «ولايت؛ پيوندی الهی»، «عرفات تجلی‌گاه شناخت امام زمان(عج)»، « آیا در قرآن کریم به امام زمان (عج) اشاره شده است؟»، « سیمای امام مهدی (عج) در آینه کلام رضوی»، «منزلت و مقام امام در کلام امام هشتم (ع)» می باشد.

«ویژه نامه عاشورا و مهدویت»، « اخبار» و « منشورات» از دیگر بخش های پایگاه مهدویت می باشند  و کاربران می توانند با مراجعه به بخش ویژه نامه به مطالبی درباره « پیوندهای سیاسی عاشورا و انتظار»، «نگاه اصلاح گرایانه حسینی و مهدوی»، «یاران امام حسین(ع) الگوی یاران امام مهدی(عج)»، «پيوندی ناگسستني عاشورا و انتظار»، « خطرناک‌ترين دشمنان سيدالشهداء»، « بصیرت، درس مهم عاشورا برای منتظران»، « عاشورا و انتظار؛ پيوند‌ها، تحليل‌ها، رهيافت‌ها» و «تشنه لبيک» دسترسی پیدا کنند.

این گزارش در ادامه به معرفی عناوین و سرفصل های دیگری این پایگاه از جمله «پایگاه های مرتبط»، « همایش ها»، « معرفی كتب مركز و انتشارات بنیا»، « ویژه نامه غدیر و مهدویت» پرداخت به گونه ای که کاربران با مراجعه به بخش پایگاه های مرتبط می توانند به پایگاه هایی از جمله؛ «پایگاه مجازی كودک»،  «باشگاه مهدویت»، «مهدی گالری»، «ایستگاه مهدی یاوران»، «پایگاه اطلاع رسانی مهدویت»، «دایرة المعارف روایات مهدوی»، «كتابخانه دیجیتالی» و «سپیده سحر» دسترسی داشته باشند.

در بخش «همایش ها»، کاربران می توانند همانند بخش اخبار، از آخرین رویدادها و برنامه های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) و مرکز تخصصی مهدویت اطلاع پیدا کنند.

«معرفی كتب مركز و انتشارات بنیاد» عنوان دیگری از بخش های پایگاه مرکز تخصصی مهدویت است که حاوی مطالبی از جمله «انتظار 6 - رخدادهای ظهور»، «خانه خانه تا ظهور»، «مداد رنگی های هفته»، «آرزوی بزرگ»، «به سوی دولت كریمه (سلسله مباحث مهدویت14)»، «باورداشت مهدویت (سلسله مباحث مهدویت 13)»، «تجلی توحید در نظام امامت (سلسله مباحث مهدویت 12)»، « وابستگی جهان به امام زمان (سلسله مباحث مهدویت 11)» است.

 «ویژه نامه غدیر و مهدویت» یکی دیگر از بخش های پر مخاطب این پایگاه می باشد که کاربران با مراجعه به این بخش می تواند از مطالب ارزشمندی همچون «پیوند غدیر و مهدویت»، «جدايی از امام(ع)»، «غدیر قربانی قدرت»، «شايستگان، كارگزاران حكومت علوی و مهدوی»، « ولايت؛ پيوندي الهي»، «اولين و آخرين وصي»، «عنايت علوی به صاحب الغدير» و «راز محبوبيت علي عليه السلام» بهره کافی را ببرند.

علاقه مندان می توانند برای آشنایی بیشتر با پایگاه اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم و استفاده از مطالب و موضوعات آن، به نشانی اینترنتی  www.mahdi313.org  مراجعه کنند.

انتهای پیام   313/17

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha