پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌‌‌الاسلام محسن غرویان

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص)، وحدت را از الزامات دنیای اسلام دانسته و تاکید کرد: نتیجه اختلافات مذهبی چیزی جز کشت و کشتار و ویرانی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نقش و حدت در یکپارچگی امت اسلامی، اظهار داشت: کشورهای همسایه ایران، بهترین آیینه عبرت برای ما محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دشمنان اسلام خاطرنشان کرد: در شرق و غرب ایران، دشمنان برای از پای درآوردن اسلام و روشن کردن آتش اختلاف و تفرقه دست به هر کاری زده‏ و می زنند.

استاد حوزه علیمه قم، نتیجه تشدید اختلافات قومی مذهبی را چیزی غیر از ویرانی ندانسته و ابراز داشت: پرهیز از اختلافات مذهبی، پرداختن به مشترکات بین سنی و شیعه و تأکید نکردن بر اختلافات از مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص)، توصیه و ترغیب و تبیین وحدت اسلامی را از وظائف علماء و روحانیون دانست و یادآور شد: مشترکات دینی مهمتر از مختلفات دینی است و تبیین این اصل برای مردم و مسلمانان، وظیفه علمای مذاهب اسلامی است.

ضرورت تبیین مشترکات

حجت الاسلام و المسلمین غرویان، استمرار در عمل به مشترکات را ضامن رسیدن به وحدت اسلامی معرفی کرد و افزود: تبیین معارف مشترک سبب ترقی و یکپارچگی امت اسلامی می گردد.

وی در پایان از بروز برخی رفتارهای ناشایست ابراز نگرانی کرد و تصریح کرد: متأسفانه برخی با توهین به مقدسات مذاهب، در صدد مخدوش کردن ارتباط بین مذاهب اسلامی هستند که انتظار می رود مسئولان امر با این افراد برخورد قاطع داشته باشند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha