شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مقتدایی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: این که منابع شیعه و سنی واقعه غدیر را ذکر کرده اند، نشان از وحدت دارد، بنابراین واقعه غدیر باید عاملی برای وحدت میان مسلمانان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گلستان، آیت الله مقتدایی، در جشن بزرگ غدیر که شب گذشته با حضور علمای شیعه و سنی در مسجد جامع بندر ترکمن برگزار شد، با تبریک عیدالله الاکبر به تمامی مسلمانان به ویژه مردم ولایتمدار شهرستان بندرترکمن، گفت: عید غدیر از اعیاد بزرگ مسلمانان است و در بسیاری از کتب فقهی و تاریخی علمای شیعه و سنی نقل شده است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به روایاتی درباره واقعه غدیرخم که در منابع اهل سنت آمده است، افزود:پیغمبراکرم(ص) بعد از این که حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود منصوب کردند، دستور دادند که همه با علی بن ابیطالب(ع) بیعت کنند و به ایشان تبریک بگویند. این مسئله در بسیاری از کتب اهل سنت مانند تفسیر امام فخر رازی آمده است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: این که منابع شیعه و سنی واقعه غدیر را ذکر کرده اند، نشان از وحدت دارد، بنابراین واقعه غدیر باید عاملی برای وحدت میان مسلمانان باشد.

آیت الله مقتدایی در پایان خاطر نشان کرد: باید با یکدیگر دوست و برادر باشیم. ما همه مسلمان و پیرو دین مبین اسلام و پیامبر اعظم(ص) هستیم و باید با یکدیگر تعامل و مودت داشته باشیم.

در این مراسم که نماینده ولی فقیه در استان گلستان، مدیر و معاونین حوزه علمیه استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مسئولین و ائمه جمعه بندرترکمن، علمای شیعه و سنی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، جمعی از طلاب توسط آیت الله مقتدایی معمم شدند.

همچنین در این جشن بزرگ یکی از علمای اهل سنت اشعاری را در مدح امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) قرائت کرد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha