سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
معصومه

حوزه/ خادمان جدید الورود آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها سوگند خورند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در جمع کارکنان جدیدالاستخدام آستان مقدس قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با تسلیت به مناسبت ماه عزاداری امام حسین علیه السلام گفت: جایی که شما در آن قدم گذاشته اید، بر حسب روایاتی که از چند امام معصوم علیهم السلام به ما رسیده است، محل حضور اهل بهشت است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که این فضای معنوی زمینه و بستری برای بهشتی شدن بندگانی که با معرفت، ادب و با شوق و  احساس نیاز به زیارت این بانوی کرامت مشرف می شوند است، گفت: شما خدمت گزاران این آستان مقدس در این بستر و فضا نقش تعیین کننده ای دارید.

وی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را بر اساس روایت امام صادق علیه السلام دارای مقامی معرفی کردند که به شفاعت ایشان، شیعیان همگی وارد بهشت می شوند، تصریح کرد: البته اگر زائر بدون معرفت و بدون توجه و ادب دراین حرم حاضر شود، بی بهره خواهد بود.

وی به برنامه ها و تلاش خادمان آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام الله علیها در راستای فراهم آوردن بستری کامل برای استفاده حداکثری زائران از حضور خود در این مکان مقدس اشاره کرد و گفت: طهارت ظاهری و باطنی حرم مطهر، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، نصب احادیث معصومین علیهم السلام در اماکن مختلف حرم مطهر و خدمت رسانی درست خادمان از جمله اقدامات در این عرصه است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این که خدمات فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله باید گویا باشد، گفت: زائر قبل از ورود به حرم  با روایاتی که در بخش های مختلف حرم نصب شده است، یا به وسیله مطالبی که در سخنرانی ها، کلاس های آموزشی و..، آماده بهره مندی بیشتری از حضور خود در حرم بانوی کرامت می شود.

وی با بیان این که حرم گویا باید بر حسب نیازهای مخاطبان از اقشار مختلف باشد، به نقش خادمان در این عرصه اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا کلاس  های مختلفی برای زائران برگزار شده است تا خدمت رسانی به گونه ای باشد که زائران در فضایی آرام و معنوی قرار گیرند؛ نقش سخن خادم در این عرصه به اندازه ای مهم است که سخن و رفتاری اشتباه، ممکن است حتی فرد را از حرم مطهر دور کند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، لازمه داشتن رفتار درست خادمی را باور قلبی به این مکان مقدس و نقش خود در این عرصه معرفی کرد و گفت: اگر خود خادم زائر خوبی برای حرم مطهر نباشد، نمی تواند خدمت گزاری خوبی برای زائران بانوی کرامت داشته باشد.

وی افزود: کسی که در این آستان خدمت می کند، باید به گونه ای وارد حرم  شده و این بانو را زیارت کند که گویی نخستین مرتبه ای است که دراین مکان مقدس حضور می یابد و زمانی که می خواهد از این حرم خارج شود، گویی آخرین باری است که در این مکان حضور  داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که حرم اهل بیت علیهم السلام محلی برای حضور همه افراد با سلایق و باورهای دینی و اعتقادی است، تصریح کرد: معیار فعالیت در حرم بانوی کرامت با محوریت مقام معظم رهبری و اصل ولایت فقیه و باور به نظام اسلامی است.

تولیت آستان مقدس قم در پایان افزود: باید قدر این نعمت خادمی در حرم اهل بیت علیهم السلام را بدانیم و از خدا بخواهیم هیچگاه این نعمت را از ما نگیرد.

خاطرنشان می شود در  پایان این مراسم خادمان جدیدالورود سوگند یاد کردند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha