سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ماهواره

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: در حال حاضر دست کم به10 کانال ماهواره ای برای پوشش مهمترین درس‌های حوزه که توسط علما و مراجع تقلید برای ده رشته اصلی تدریس می‌شود هستیم.

حجت الاسلام محسن زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: امروز یکی از رسالت های مهم دولت این است که زیرساخت های کار فرهنگی به ویژه در زمینه نشر علوم و معارف اهل بیت(ع) را برای فعالیت بهتر حوزویان فراهم کند.

وی همچنین افزود: مسئولان کشور با توجه به توان و امکاناتی که در اختیار دارند، باید زیرساخت های فرهنگی از جمله بسترسازی برای تولید و عرضه معرفت دینی را فراهم کنند، البته تولید محتوا در این راستا، طبعاً بر دوش حوزویان است، چرا که صالح به این کار هستند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با تاکید بر این که حوزه های علمیه از دیرباز تاکنون در زمینه نشر معارف دینی و انتشار پیام اهل بیت(ع) به دنیا، مجاهدت های زیادی داشته اند، گفت: امروز هم با توجه به شرایط جدید و نیاز به استفاده از ابزارهای نوین نیازمند امکانات مدرن رسانه‌ای هستیم؛ لذا در این رابطه باید دولت و حاکمیت به یاری حوزه و نهادهای حوزوی بیاید.

حجت الاسلام محسن زاده با اشاره به برخی اقدامات در راستای انجام زیرساخت های فرهنگی از سوی تعدادی از نهادهای حوزوی خاطرنشان کرد: به لطف الهی در این باره فعالیت های ارزشمندی از سوی مراکز بزرگ معرفتی داخل نظام مثل دفتر تبلیغات اسلامی و جامعه المصطفی العالمیه و یا پژوهشگاه های حوزوی انجام شده که انشاالله با حمایت دولت تداوم یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha