دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
واتیکان

حوزه/ رئیس شورای پاپی واتیکان گفت: گفت و گو با مسلمانان بیش از پیش ضروری است... اکثریت مسلمانان، رفتار وحشیانه تروریست ها را رد می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به نقل از رادیو واتیکان، اسقف ها و نمایندگان امور روابط با مسلمانان شورای اسقف های اروپا در سویس در کهن ترین صومعه غرب در مورد مسلمانان در اروپا تشکیل جلسه دادند.

از جمله سئوالات مورد توجه در این نشست این بود که آیا افراط گرایی در مسلمان اروپا وجود دارد؟ جامعه مسلمانان با این موضوع چگونه روبرو می شود؟ ترویج فرهنگ گفت و گو  میان مسیحیان و مسلمانان چگونه امکان پذیر است؟ و در مجموع عملکرد فرهنگی و دینی مسلمانان چگونه است؟

در این اجلاس 40 کارشناس گفت و گو با مسلمانان از کشورهای مختلف اروپا از جمله کاردینال توران رییس شورای پاپی گفت و گوی بین ادیان، شرکت داشتند و تجربیات خود با مسلمانان در این کشورها را بیان کردند.

کاردینال توران که سابقه چند سفر به کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران را در پیشینه خود دارد در این اجلاس در مورد ضرورت گفت و گو با مسلمانان، ترس اروپا از اسلام، نحوه تفسیر قرآن و  مسلمان اروپایی سخنرانی کرد.

وی خاطر نشان کرد: گفت و گو با مسلمانان بیش از پیش ضروری است زیرا اولا اکثریت مسلمانان، رفتار وحشیانه تروریست ها را رد می کنند و ثانیا این گفت و گوها، می تواند به نشانه ای از امید برای حل مشکلات موجود تبدیل شود.

وی افزود: در سال های اخیر برخی پدیده ها مانند رسیدن بسیاری از مسلمانان به قاره اروپا از طریق مهاجرت غیر قانونی، ظاهر شدن جهادگران متولد شده در اروپا که به سرعت به سربازان خدا تبدیل شده و استفاده از دین اسلام توسط برخی برای توجیه موعظه هایی که باعث ترس از اسلام می شود، در بوجود آوردن تصویری منفی از اسلام سهم داشته اند اما با این همه، همه آمار و ارقام منفی نیست و موضوعات مثبت نیز هست که از جمله آنها این است که این اعتقاد دائما در اروپا بیشتر می شود که ضرورت دارد معیارهای  هرمنوتیک (تفسیر علمی) در مورد متون قرآنی اجرا شود.  همچنین در ماه نوامبر گذشته یک آیت الله در تهران گفت: ایمان و عقل با هم تناقض ندارند یا اینکه ترجمه فارسی کتاب رسالت کلیسای کاتولیک در ماه ژانویه در دانشگاه پاپی گرگوریان معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha