جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله بروجردی

حوزه/ رئیس انجمن اصول فقه حوزه از برگزاری نکوداشت آیت الله العظمی بروجردی در آینده نزدیک خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری نکوداشت مرحوم حضرت آیت الله بروجردی از سوی انجمن اصول فقه حوزه، اظهار داشت: یکی از فعالیت های مهم انجمن اصول فقه حوزه، برگزاری نکوداشت، همایش و کنگره های علمی در راستای شناساندن شخصیت های اصولی و فقهی حوزه علمیه قدیم و جدید می باشد.

وی بدون اشاره به زمان دقیق برگزاری کنگره ابراز داشت: یکی از شخصیت های عالی و سترگ در عالم فقه و فقاهت، حضرت آیت الله بروجردی است که مطابق با مصوبه هیأت مدیره انجمن اصول فقه، مقرر گردید برای این شخصیت علمی، نکوداشت علمی، اجتماعی، اخلاقی و ... برگزار شود.

این استاد حوزه ادامه داد: به لحاظ شخصیت والای حضرت آیت الله بروجردی، نیاز است تا کنگره بین المللی برای ایشان برگزار شود تا آثار این مرجع فقید به صورت کامل، بررسی و به شکل مجموعه ای کامل برای حوزویان و عالم اسلام عرضه گردد.

نائب رئیس اول مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: برگزاری چنین کنگره ای، بر عهده حوزویان بوده و ان شاءالله حوزه علمیه قم و حوزه های علمیه سراسر کشور این أمر را متکفل خواهند شد.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: انجمن اصول فقه حوزه به عنوان مقدمه آن کنگره، تصمیم به برگزاری نکوداشتی گرفته و مقرر شد در این نکوداشت، کتاب ویژه ای از مقالات علمی و مصاحبه ها در ابعاد گوناگون اصولی، فقهی، رجالی و زندگینامه ایشان آماده و ان شاءالله به چاپ برسد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی افزود: همچنین کتاب ویژه ای برای شخصیت اخلاقی، اجتماعی و خدمات این عالم ربانی آماده خواهد شد که نخستین کتاب شخصیت شناسی حوزوی در قالب رمان می باشد، اگر این اتفاق رخ دهد، نقطه عطفی در راستای شناساندن شخصیت های بزرگ حوزوی در قالب های امروزی می باشد که هم برای حوزویان و هم برای اقشار گوناگون دانشگاهی و عامه مردم مورد استفاده خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به مقالات ارسالی برای این نکوداشت، تصریح کرد: فراخوان مقاله از 2 ماه گذشته انجام و ۴۰ مقاله از سوی انجمن به محققان سفارش داده شده که تاکنون برخی از آنان به دست ما رسیده و انشاء الله با مجموعه مصاحبه ها به چاپ خواهد رسید.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه اظهار داشت: از دیگر برنامه های ما برای این نکوداشت، تهیه خبرنامه ویژه ای است تا در روز برگزاری نکوداشت عرضه شود.

نائب رئیس اول مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: از نکات حائز اهمیت که حوزه های علمیه باید به آن توجه داشته باشند، این است که هر ساله نکوداشتی برای یکی از شخصیت های برجسته حوزوی برگزار شود تا ضمن معرفی این بزرگان، همگان با ابعاد گوناگون علمی، اخلاقی و اجتماعی آنان آشنا شوند.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله حائری یزدی از جمله شخصیت هایی هستند که بسیاری از ابعاد گوناگون زندگی آنان ناشناخته مانده و ضروری است کنگره های بین المللی برای این بزرگان برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به روز برگزاری نکوداشت حضرت آیت الله بروجردی، تصریح کرد: برگزاری این نکوداشت، بستگی به زمان چاپ کتاب ها داشته و امیدواریم این أمر امسال محقق شود.

وی یادآور شد: نباید این نکوداشت به منزله کنگره ای علمی با تمام ابعاد تلقی شود؛ بلکه انجمن اصول فقه حوزه با امکاناتی که در اختیار دارد، تلاش می کند جریان سازی در خصوص شخصیت شناسی بزرگان حوزوی انجام دهد؛ لذا پس از برگزاری این نکوداشت توقع می رود که برای این شخصیت و ارائه آثار علمی آن، اقدامات جدی صورت گرفته و ابعاد گوناگون علمی ایشان؛ خصوصا روش استنباط در فقه و فقاهت مورد شناسایی قرار گیرد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha