جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 تصاویر/ سوگواری سالروز رحلت رسول مهربانی و شهادت امام مجتبی(ع) در بیوت مراجع و علما

حوزه/ مراسم عزاداری سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور آیات عظام و علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع معظم تقلید برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام میر شفیعی در مدرسه امیرالمومنین(ع) به بیان رهنمودها وتوصیه های خاتم پیامبران (ص) به مردم اشاره کرد و گفت:  پیامبر در یکی  از روزهای  آخر عمر شریف خود به میان مردم می آمد و توصیه های داشتند که توجه به این مباحث می تواند سعادت انسان را هموارتر کند.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) به میان مردم آمدند و گفتند ای مردم  من در حال ترک این دنیا هستم و در این مدت تمام سعی من این بود که  کلام وحیانی را به شما برسانم و  شما را با حقایق الهی و دینی رهمنود و هدایت کنم.

سخنران این مراسم اظهار داشت: پیامبردرباره قرآن و اهل بیت(ع) که دو بال هدایت وسعادت بشر هستند نیز در توصیه های فرموده اند، نبود من در میان شما باعث گمراهی شما نشود، همچنان که قوم بنی اسرائیل در نبود موسی بن عمران (ع)گمراه شدند.

وی افزود: پیامبر(ص) درباره  حفظ  و عمل  به دو ثقل اکبر گفتند، ای مردم هر کس از این دو بال جدا شود قطعا گمراه خواهد شد و تنها راه کمال و هدایت وابستگی و تمسک به این دو ریسمان الهی است.

حجت الاسلام میر شفیعی گفت: پیامبر(ص) در باره فاطمه(س) تنها فرزند خود هم سفارش کردند، ولی این مردم حرمت تنها فرزند پیامبر خاتم(ص) را نگه نداشتند و بعد رحلت نبی مکرم اسلام گروهی در مکانی جمع شدند و فتنه و توطئه علیه ولایت و فاطمه(س) را شروع کرده بودند.

وی خاطرنشان ساخت: مردم به این امر هم بسنده نکردند، خانه زهرا را آتش زدند، دست ولی خدا را بستند و جلوی چشم امام(ع) به همسرش توهین کردند، ناسزا گفتند و حضرت را دست بسته به مسجد بردند و سرانجام فاطمه زهرا(س) را  به شهادت رساندند.

سخنران این مراسم بیان داشت: ولایت  ستون دین و اسلام  است اطاعت از ولایت قبولی اعمال را به همراه خواهد داشت ولی اگر کسی در ولایت شک کند در حقیقت در نبی مکرم اسلام (ص) نیز دچار شک و گمراهی خواهد شد.

 انتهای پیام:40/313

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha