سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی-کارشناس قرآنی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: امروز باید با برنامه ریزی های مدون زمینه حضور گسترده جوانان در مساجد فراهم گردد.

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به جایگاه مساجد در اسلام، گفت: مساجد مقدس ترین نهاد در جامعه انسانی مسلمانان شناخته می شوند و طبق آموزه های دینی باید حفظ و تعمیر آن به عهده انسانهای مومن و نمازگزار باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد:  غفلت از حضور جوانان در مسجد به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه ساز و آینده دار جامعه اسلام تبعات بسیار بدی به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: راه های بسیار زیادی برای جذب جوانان وجود دارد. اولین راه حل احترام گذاشن به جوان می باشد؛ دوران جوانی و نوجوانی انسان از عواطف سرشار و عطوفت بسیار دارد و نیاز بسیار عاطفی شدیدی به احترام برای جلب و جذب جوانان باید قوه عاطفی آنها تحریک شود و به آنها زیاد احترام گذاشته شود تا میل به سوی مسجد پیدا شود.

حجت الاسلام قلعه بالایی عنوان داشت: در نظرگرفتن مشوق برای جوانان یکی دیگر از راه های جذب جوانان به مساجد می باشد، زیرا جوانی که برای حضور در مسجد وقت می گذارد، در قبال وقت او باید مشوق هایی در نظر گرفته شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود: یکی دیگر از راه های جذب جوانان به مساجد، تبین ارزش نماز و مسجد می باشد. اگر جوانان از ارزش نماز آگاه شوند، هرگز حاضر نخواهند شد نماز را به صورت فردی در خانه اقامه کنند.

وی تاکید کرد: خانواده، صداوسیما و روحانی مسجد باید ارزش بسیار بالای نماز جماعت را برای جوان ها تبین کنند تا میل به نماز جماعت زیاد شود.

مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید از دافعه در مسجد پرهیز شود ، خاطرنشان کرد: خوش رویی امام جماعت، هیات امنا و مومنین و نیز استقبال  از جوانان می تواند از دیگر عناصر جذب جوانان به مساجد باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha