پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
فقه حکومتی

حوزه/ استادیار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: نقش اثرگذار و برجسته مردم در نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست و این نقش در استمرار حکومت اسلامی جایگاه مشخصی دارد چرا که مردم تضمین کننده اقتدار نظام اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  محمدجوادی نوروزی در سومین همایش ملی فقه حکومتی در موسسه امام خمینی(ره) اظهارداشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت های امام راحل و شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس جایگاه ایران اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری در جامعه جهانی بسیار ارزنده و ممتاز است.

وی افزود: این موفقیت ها در شرایط کنونی به گونه ای است که دشمن تهاجم‌های خود را در حوزه فرهنگی و اقتصادی به صورت گسترده افزایش داده است و باید بر ظرفیت‌های مردمی تکیه کرده تا بتوانیم تقویت بسترهای داخلی را تقویت کرده و نسبت به خواسته‌های دشمن بی‌توجه باشیم.

استادیار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) محور همه ارکان نظام اسلامی را مردم توصیف کرد و ادامه داد: نقش مردم در شکل‌گیری نظام اسلامی پررنگ است و این نقش در استمرار حکومت اسلامی جایگاه مشخصی دارد چراکه مردم تضمین کننده اقتدار نظام اسلامی هستند.

وی با تاکید بر اینکه تعیین ساز و کار نقش نظارتی مردم در نظام اسلامی نیازمند فعالیت‌های پژوهشی است، اظهار کرد: این نظارت‌ها باید در قالبی دنبال شود که ارتباطی با دولت نداشته باشد همانند حوزه‌های علمیه که طی سال‌های مختلف بدون وابستگی رسالت‌های خود را  دنبال کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه از نقش مردم در شکل‌گیری نظام اسلامی یاد کرد و افزود: این نقش در استمرار حکومت اسلامی جایگاه مشخصی دارد چراکه مردم تضمین کننده اقتدار نظام اسلامی هستند و می‌توانند در توسعه اقتدار نظام به خارج از مرزها مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه حرکت انقلاب اسلامی به درون مرزهای ایران محدود نمی‌شود، گفت: همانطور که استکبار به دنبال سیطره بر کشورهای مختلف دنیاست انقلاب اسلامی نیز در نقطه مقابل برای برپایی عدالت و نظم در سطح جهان تلاش می‌کند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha