جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام هادی صادقی

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین صادقی گفت: نباید از رفتار سربازان آمریکایی در کشورهایی همانند افغانستان تعجب کرد، این رفتارها به علت خوی خشونت‌طلبی آن‌هاست، کشور آمریکا به دنبال رفتار متکبرانه با کشورهای دیگر بوده و این رفتار شبیه رفتار فرعون با مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در مصلی قدس با اشاره به مصوبات جدید دولت ترامپ اظهارداشت: یکی از ویژگی‌های حقوق بشر از نوع آمریکایی آن، فریب کاری است، رسانه‌های وابسته به این کشور هم فریب کار هستند و دولت آمریکا به دوستان خود نیز رحم نمی‌کند.

وی ادامه داد: مصر چندین دهه دوست آمریکا بود؛ اما آمریکایی‌ها همه دارایی‌های مصر را گرفتند؛ آمریکا هر سال یک جنگ در جهان به راه می‌اندازد؛ چرا که زبان حقوق بشر آمریکایی زور است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه، این قوه را مظهر مبارزه با فساد دانست و تصریح کرد: قوه قضائیه آخرین پناه مردم است و همه باید جایگاه این قوه را حفظ کنند؛ چرا که اگر اقتدار قوه قضائیه شکسته شود نمی‌تواند با کسانی که قدرت سیاسی و اقتصادی بالایی دارند، مقابله کند.

وی ادامه داد: قوه قضائیه استقلال دارد و رهبر معظم انقلاب از این قوه حمایت می‌کنند، رئیس قوه قضائیه نیز بر ضرورت مقابله با فساد در هر جایگاهی تاکید کرده است.

حجت الاسلام  والمسلمین صادقی افزود: قوه قضائیه نمی‌تواند به محض متهم شدن شخصی نام او را اعلام کند اما در راه مبارزه با فساد جدی است و چپ و راست نمی‌شناسد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به امنیت مطلوب ایران اسلامی اظهار کرد: امنیت ایران محصول همکاری و وحدت همگان است و باید خداوند را بابت این امنیت شکر کنیم، هر چند معنی وحدت این نیست که متخلفان محاکمه نشوند.

وی ادامه داد: در دوران تبلیغات ریاست جمهوری که اتهاماتی از سوی برخی کاندیداها به قوه قضائیه زده شد، رئیس این قوه تاکید کرد که به خاطر وحدت پاسخی به این اتهام‌ها داده نشود، البته باید برای جلوگیری از بروز دوباره چنین مباحثی در تبلیغات انتخاباتی چاره‌اندیشی شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تشکیل سالانه 15 میلیون پرونده در قوه قضائیه اظهارداشت: این حجم پرونده نشان از کم کاری در بخش‌های مختلف است چرا که وظیفه تربیت جامعه بر عهده قوه قضائیه نیست و دستگاه‌های دیگر باید کار پیشگیری از جرم را انجام دهند و همگان در فرهنگ جامعه مشارکت کنند، مردم حداقل‌های حقوقی را رعایت نمی‌کنند که این موجب افزایش پرونده‌های قضایی می‌شود.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha