پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه دوری از تحمیل مذهبی، لزوم آزادی مذهبی، همزیستی مذاهب اسلامی و پرهیز از تکفیر و دشنام را از سیاست‌های راهبردی المصطفی برشمرد.

آیت الله علیرضا اعرافی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، به فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی المصطفی اشاره کرد و ضمن بیان گوشه‌ای از آمار و ارقام آن، اهمیت رشد علمی جهان اسلام، ضرورت وحدت امت اسلامی و لزوم ارتباط و تعامل نهادهای علمی و دینی جهان را مورد تأکید قرار داد.

وی همچنین دوری از تحمیل مذهبی، لزوم آزادی مذهبی، همزیستی مذاهب اسلامی و پرهیز از تکفیر و دشنام را از سیاست‌های راهبردی المصطفی برشمرد و این نهاد حوزوی را تنها نهاد مهم علمی و دینی دانست که به تولید اندیشه دینی، متناسب با نیازهای جهان معاصر و تربیت عالمان دینی، فراتر از گرایش‌های مذهبی اهتمام می‌ورزد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خدمات المصطفی را برای همه بشریت، با پرهیز از تحمیل مذهب و گرایش خاص مهم برشمرد و عرضه معارف الهی، اسلامی و قرآنی و آموزه‌های پیامبر(ص) و خاندان پاک ایشان را جزو رسالت‌های اساسی حوزه‌های علمیه و المصطفی معرفی کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صادقی IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام علیکم جناب اعرافی به درستی فرمودید دوری از تحمیل مذهبی، لزوم آزادی مذهبی، همزیستی مذاهب اسلامی و پرهیز از تکفیر و دشنام را از سیاست‌های راهبردی المصطفی برشمرد و این نهاد حوزوی را تنها نهاد مهم علمی و دینی دانست که به تولید اندیشه دینی، متناسب با نیازهای جهان معاصر و تربیت عالمان دینی، فراتر از گرایش‌های مذهبی اهتمام می‌ورزد. اما واقعیت این است که حوزه های علمیه متآسفانه امروزه عملا فاقد کمترین تحمل آزاد اندیشانه هستند واقعیت این است که امروزه تکفیر و انتشار بدبینی و بدگمانی از مهمترین ارکان آموزه های حوزه های علمیه است جناب اعرافی به بنده عوام حق دهید که 900 امام جمعه شاغل و صاحب منبر در کشور را نماد بیرونی و غیر قابل کتمان حوزه های علمیه بدانم و درخواست کنم یک خطبه فاقد توهین ، تحقیر ، تکفیر و تخریب را منتشر بفرمایید تا من نیز باور کنم که حوزه های علمیه اوصلا می توانند به محبت ، دوستی و در یک کلام محبت و مهرورزی محمدی و علوی باور دارند