چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سردار جلالی  پدافند

حوزه/ رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر این که دشمن به دنبال قرار دادن مردم مقابل حکومت است، گفت: دشمن شرط خلاصی از تحریم را فشار به سپاه طراحی کرده، به همین علت باید یک انسجام جدی میان بخش‌های دفاعی، دولتی و مردمی باشد تا بتوانیم دشمن را ناامید کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار غلامرضا جلالی ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن محراب انجام شد، با اشاره به این که پدافند غیرعامل به فرمان رهبر انقلاب اسلامی در سال ۸۲ شکل گرفته، اظهار کرد: ایشان در بخش‌های مختلف رعایت مباحث پدافند غیرعامل را به عنوان یک مطالبه مهم دنبال کرده‌اند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه با توجه به فرمان رهبری مسئولان بخش‌های مختلف باید نسبت به برنامه‌ریزی در حوزه پدافند غیرعامل نگاه ویژه داشته باشند، اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم دنبال شده است تا در صورت رخ دادن تهدید دستگاه‌ها برای انجام اقدامات لازم آماده شوند.

وی خاطرنشان کرد: درحوزه پدافند غیرعامل انتظار داریم که تهدید را قبل از رخ دادن بشناسیم و بتوانیم اقدامات متقابل را دنبال کنیم تا در حوزه‌های مختلف دچار آسیب خاصی نشویم؛ تهدیدات طبیعی با ماهیت طبیعی و تهدیدات انسان‌ساخت نیز مبتنی بر تفکرات انسانی، دانش و تکنولوژی مطرح است، بخشی از تعاریف پدافند غیر عامل بررسی پدیده‌هایی است که در قالب تکنولوژی و توسعه برای کشور پیش می‌آید.

جلالی با اشاره به اینکه فناوری‌های امروز ترکیبی از فرصت و تهدید را به دنبال دارند، تصریح کرد: همانطور که فضای مجازی فرصت‌هایی به دنبال دارد می‌تواند یک تهدید جدی نیز باشد، این ترکیب پیچیدگی کار را افزایش می‌دهد.

وی از توجه به الزامات پدافند غیرعامل در برنامه‌های پنج ساله کشور یاد کرد و ادامه داد: درک واحدی از مفهوم توسعه وجود ندارد به همین علت در میان بخش‌های اجرایی و مسؤولان باید این درک واحد رقم زده شود که در این راستا به تبیین فرصت‌ها و تهدیدها و اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی می‌پردازیم، تا بتوانیم به رویکرد توانمندسازی برسیم.

جلالی یادآور شد: در سال جاری با توجه به تغییرات ریاست جمهوری در کشور آمریکا، تغییر راهبرد جدی را از دشمن شاهد هستیم، همانطور که در هفته‌های اخیر ترکیبی از راهبردهای نرم و اضافه کردن راهبردهای نیمه سخت از جمله تحریم‌های اقتصادی، فشار فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی در رفتار مسؤولان ارشد آمریکا قابل مشاهده است که این موضوع احتمال گزینه نظامی را نیز افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال قرار دادن مردم مقابل حکومت است، عنوان کرد: دشمن شرط خلاصی از تحریم را فشار به سپاه طراحی کرده، به همین علت باید یک انسجام جدی میان بخش‌های دفاعی، دولتی و مردمی باشد تا بتوانیم به یک راهبرد واحد برسیم و دشمن را ناامید کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه کشور باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای مقابله با تحریم‌ها آماده باشد، مطرح کرد: اگر تحریم‌ها اجرایی شود باید بتوانیم چارچوب اداره کشور را منسجم ساخته و کار خود را ادامه دهیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha