دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز حوزه علمیه خواهران نه تنها در عرصه علم و دانش بلکه بستر فضای مجازی پیشتاز می باشد بطوریکه شبکه مجازی کوثرنت این مرکز در سال ۲۰۱۶ اجلاس سازمان ملل در ژنو در یکی از موضوعات ۱۶گانه خائز رتبه برتر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در دیدار با رئیس مرکز آمار ایران، شبکه مجازی کوثر نت را بزرگترین شبکه علمی، پژوهشی و مذهبی بانوان در دنیا توصیف کرد و اظهارداشت: با احتساب جامعه‌الزهرا(س) و استان‌های خراسان‌ رضوی، شمالی و جنوبی مجموعا ۵۱۸ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور وجود دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جامعه الزهرا(س) و مدارس علمیه خواهران استان‌های خراسان زیر مجموعه مرکز مدیریت‌ حوزه‌های علمیه خواهران نیستند، افزود: در سراسر کشور ۴۸۱ مدرسه علمیه، زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اداره می‌شود و بیش از ۸۴ هزار طلبه خواهر نیز در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه مدارس علمیه خواهران هیات امنایی اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که تمام مدارس علمیه خواهران سراسر کشور تبدیل به یک قطب علمی، فرهنگی، آموزش و پژوهشی شوند.

وی افزود: ما در کنار بسیاری از مدارس علمیه خواهران کانون‌های قرآنی راه‌اندازی کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم که همه مدارس علمیه خواهران کانون قرآنی داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ۳۷ هزار مبلغ سازمان یافته در حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت‌ می‌کنند، بیان کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری ۵۵ هزار جلسه تبلیغی و قرآنی توسط مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شده است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران با وجود اینکه پیشینه طولانی ندارد، در زمینه آموزش و پژوهش عملکرد بسیار عالی داشته است، اظهار کرد: تاکنون در ۹ جشنواره علمی که به صورت مشترک میان حوزه‌های علمیه برادران و خواهران برگزار شده است، در همه استان‌ها به غیر از قم، تعداد شرکت‌کنندگان و حائزین رتبه طلاب خواهر بیشتر بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به فعالیت طلاب خواهر در تولید محتوای دینی در فضای مجازی تصریح کرد: قریب به ۱۰ هزار مبلغه خواهر در شبکه کوثر بلاگ به تولید محتوای دینی مشغول هستند؛ همچنین شبکه دیگری به نام کوثرنت راه اندازی شده است که هر طلبه خواهر در بدو ورود به حوزه‌ علمیه خواهران وارد این شبکه می‌شود و به صورت هوشمند گروه‌های فرهنگی و تبلیغی را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه فضای مجازی از پیشتازترین مجموعه‌ها در کشور است گفت: شبکه مجازی کوثرنت، در سال 2016 در اجلاس سازمان ملل در ژنو، در یکی از موضوعات 16 گانه عنوان برتر را کسب کرد؛ این شبکه بزرگترین شبکه علمی، پژوهشی و مذهبی بانوان در دنیا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به تاثیرات مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: مرکز تحقیقات زن و خانواده که با هدف مطالعات نظری و کاربردی در عرصه زن و خانواده تشکیل شده است در سال‌های اخیر فعالیت‌های بسیار زیاد و موثری در عرصه‌های مختلف داشته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز داده امین گفت:‌ مرکز داده امین یکی از پیشرفته‌‌ترین مراکز داده در خاورمیانه است و توسط مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با کمترین هزینه ممکن طراحی و تولیده شده است و این نشان از پیشرفت‌ حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فناوری اطلاعات است.

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha