جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله میلانی

حوزه/ موسس بنیاد فرهنگی امامت: متعصبین اهل سنت احترام خاصی برای حضرت زهرا(س) قائل هستند و بیان کردند که هر کسی که به حضرت زهرا(س) بی ادبی کند، کافر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله میلانی  شب گذشته در آخرین نشست از سلسله نشست های سوژه های تبلیغی که در بنیاد فرهنگی امامت در قم برگزار شد گفت: ایمان با اسلام مترادف است. با تاسی به کتاب و سنت و عقل می توان دریافت که اگر حکم منافق و نفاق از کفر بیشتر نباشد قطعا کمتر نیست.

موسس بنیاد امامت بیان کرد: برخی از صفات و فضایل است که حضرت زهرا(س) به سان پیامبر و ائمه از آن بهره مند هستند ولی برخی دیگر از صفات و فضایل است که صرفا مختص به حضرت زهرا است و احدی دراین صفات هم تراز با حضرت زهرا نیست.

وی با اشاره به بیان نبوی در خصوص اینکه حضرت زهرا(س) پاره تن من است و اولین کسی که از اهل بیت(ع) به من متصل می شود تو هستی گفت: حضرت زهرا(س)چند صباحی در عالم ماندند که خط ایمان را از نفاق در این عالم مشخص کنند و بروند این کار از پیامبر و امام علی نیز محقق نشد و به صدیقه طاهره مختص است.

این استاد حوزه بیان کرد: از این حق بزرگ از صدیقه طاهره نسبت به اسلام و مسلمین تا روز قیامت نباید غافل شویم و باید روی این جهت کار کنیم.

آیت الله میلانی بیان کرد: در حدیث مورد اتفاق فریقین که به الفاظ مختلفه آمده است و دارای مضمون مشترک است، آمده که پیامبر اسلام خود را به یک شجره تشبیه کردند و فرمودند، فاطمه، فرع این شجره است و علی(ع) لقاح و حسنین نیز ثمره این شجره هستند و شیعیان نیز برگ های این درخت هستند.

وی گفت: درخت وقتی ساقه و ریشه و فرع و برگ و ثمره داشته باشد، یک درخت کامل است و اسلام و پیامبر نیز این شجره بودند؛ این مجموعه، این درخت را تشکیل می دهند؛ این مجموعه که شامل رسول الله(ص)، حضرت زهرا(س)، حسنین و شیعیان هستند، اسلام را تشکیل می دهند و بذر تشیع در زمان خود رسول الله(ص) کاشته شده است.

استاد حوزه بیان کرد: وقتی این دو که عبارت از پیامبر و امام علی(ع) پیش از حضرت آدم محقق شدند، در اصلاب آبا و ارحام امهات باهم بودند تا آنجا که به حضرت عبدالله و حضرت ابوطالب رسید و این دو از هم جدا شدند؛ این جدا شدن به معنی نصف شدن یک سیب نیست بلکه یک شاخه گل است که دوگل داده و دو فرع پیدا می کند؛ این دو گل باید دوباره به هم بپیوندند؛ یعنی پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) باید در این عالم به هم بپیوندند و این اتحاد، لقاح(حضرت زهرا(س)) می خواهد و حسنین از این لقاح ساخته شدند.

موسس بنیاد امامت گفت: وجود پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) در حسنین جمع شده است؛ اگر صدیقه طاهره(س) نبودند چه می شد؟ اینکه بیان شده است که اگر زهرا (س) نبود حسنین نبود و تسعه معصومین(ع) از ولد حسین(ع) نبودند؛ با توجه به اینکه باید در هر زمان امام معصومی(ع) در عالم وجود داشته باشد، بقای اسلام منوط به وجود امام معصوم(ع) است؛ خود این عالم که عالم ماده است منوط به وجود امام است.

وی عنوان کرد: قرآن کریم بیان می کند، مگر می شود که بعد از ایمان مرتد شوید، تا زمانی که قرآن در بین شما است و رسول حضور دارد؛ پس چه چیزی باعث بقای مردم مسلمانان است؟ مشخص می شود آن امامی که در هر زمان جانشین رسول الله است، آن امام مانع کفر و عامل بقای دین است و تا روز قیامت ادامه دارد.

موسس بنیاد امامت اظهارکرد: در ذیل این آیه در تفسیر نیشابوری بیان شده است  می گوید کسی نگوید که پیامبر اکرم(ص) از دنیا رفتند پس باید همه برگردند و مرتد شوند زیرا اهل بیت(ع) ایشان حضور دارد؛ البته دلیلی ندارد که در هر بحثی که ادله قرآنی و روایی و عقلی دارد حتما باید در منابع اهل سنت نیز وجود داشته باشد؛ اگر ادله کافی بود آن را قبول می کنیم.

وی گفت: در منابع اهل سنت آمده است که همانگونه که ستارگان امان آسمان هستند اهل بیت(ع) من نیز امان زمین هستند؛ حضرت زهرا(س) وظیفه داشتند که خط نجات را از نفاق نشان دهند؛ حضرت زهرا(س) در بحث لقاح بودن با امام علی(ع) مشترک هستند ولی در باب نشان دادن خط نفاق از نجات بی همتا هستند.

موسس بنیاد امامت یادآورشد: در داستان مباهله، لشکرکشی و جبهه گیری بین اسلام و کفر شکل گرفت و بزرگان نجران در مقابل پیامبر اکرم(ص) ایستاده و عرض اندام کردند؛ پیامبر اکرم(ص) زمانی که صدیقه طاهره(س) و امام علی(ع) و حسنین(ع) را با خود آوردند، هیچ کس دیگر را نیاوردند.

آیت الله میلانی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) مستجاب الدوه هستند و در آن زمان امر کرده و بیان کردند که وقتی من دعا می کنم شما آمین بگویید؛ حال این سوال پیش می آید که امین گفتن حضرت زهرا(س) چه نقشی دارد؟ حضرت زهرا در اینجا شریک دارند و این شریک از خود آنها و نه از غیر خود آنها است.

وی گفت :متعصبین اهل سنت احترام خاصی برای حضرت زهرا(س) قائل هستند وبیان کردند که هر کسی که به حضرت زهرا(س) بی ادبی کند، کافر است؛ مقام حضرت این چنین بوده است؛ زمانی که به بیت ایشان حمله شد، به وی گفتن که این خانه بیت فاطمه(س) است.

آیت الله میلانی اظهارکرد: وقتی تعریف صحابه را به حدی وسعت می دهند که حتی کسانی که یک لحظه نیز پیامبر را دیده اند نیز شامل صحابی می شود و این صحابی شدن باعث عدالت آن شخص می شود و تعداد آنها را به 100 هزار نفر رساندند چرا وقتی حضرت زهرا(س) حدیثی را در باب ولایت امام علی(ع) گفتند و به آیه مودت و حدیث ثقلین استدلال کردند تا به امامت اهل بیت(ع) برسند را دلیل قرار نمی دهند.

وی گفت: حضرت زهرا(س) برای اینکه حق امام علی حداقل در تاریخ بماند چه خون دل ها خوردند، هرچند که برخی صحابه نیز این حق را پایمال کنند و به این مقدر نیز اکتفا نکردند؛ ایشان وصیت کردند که آنان که این چنین کردند، در تشییع جنازه من شرکت نکنند و در نماز میت شرکت نکنند؛ این مساله در صدر اسلام معنی بزرگی داشت که این کار توسط عبدالله بن مسعود انجام شد و برای تاریخ و نسل های آینده معنی واضحی دارد.

موسس بنیاد امامت افزود: دفن شبانه حضرت زهرا(س) و عدم شناسایی قبر مبارک ایشان، معنی بسیار بزرگی دارد؛ حتی مشخص نیست که حضرت ولی عصر(عج) نیز قبر را آشکار کنند. همه ما باید پاسدار و پاسبان و مدافع این مکتب و مذهب باشیم، باید این حقایق را بازگو کنیم؛ زمان ما، زمان منطق و حقیقت و استدلال است که این مباحث باید با متانت و مستدل بیان شود؛ نباید از این مطالب چیزی کاسته و کتمان و کمرنگ شود.

وی اظهارکرد: کسانی که نکث بیعت کردند و ولایت بلافصل امام علی(ع) را مانع شدند، به اسلام و مسلمین و اهل بیت(ع) و شیعیان و حتی غیر مسلمین ظلم کردند؛ اگر امام علی(ع) آنگونه که خدا و رسول خواستند متصدی امر بودند، گرفتارهای امروز که این چنین گرفتار ظلم کفار شرق و غرب هستند نمی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha