شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دومین نشست نمایندگان فناوری اطلاعات حوزه های علمیه

حوزه/حضور طلاب در فضای مجازی برای ترویج مبانی دینی، خواست جدی مدیریت حوزه است و مرکز فناوری هم به دنبال اجرای این مسئله است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام بهرامی  امروز در دومین همایش رابطین فناوری اطلاعات حوزه های علمیه که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در جمکران  برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: امام صادق(ع) فرمودند« معیار و ارزش شیعه به درک از روایات است، هر چه قدر مؤمن با معارف الهی در روایات بیشتر آشنا شود، این مسئله باعث ارتقاء درجه معنوی و معرفتی خواهد شد».

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه با بیان اینکه همان طور که راوی، نباید در حدیث باقی بماند، بلکه باید وارد بر درایت شود، افزود: مدیران فنآوری هم لازم است با تلاش و درایت بیشتر پی گیر خدمات به حوزه های علمیه باشند.

وی افزود: امروز در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار داریم و همه چیز تحت تاثیر این فضا است و اگر بدنبال سرعت و ارتقاء فعالیت می باشیم، ناچار به تسلط بر فنآوری اطلاعات هستیم.

حجت الاسلام بهرامی بابیان اینکه در این دوره ازمدیریت حوزه، جایگاه فناوری اطلاعات ارتقاء پیدا کرده، اظهار داشت: مدیر حوزه های علمیه، نگاه جدی تری به این قضیه دارد و حمایت هایی از این مجموعه در حال صورت گرفتن است.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه به ابعاد نقش آفرینی فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: اولین نقش، ارتقاء شبکه وسخت افزاری است و به همین منظور نظام های جامع فناوری اطلاعات تدوین و تکمیل شد.  

وی افزود: در کنار این نظام جامع، نظام جامع فناوری فضای مجازی تدوین و به دنبال تصویب آن هستیم.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه از مسائل دیگر توجه به نظام برنامه ریزی فناوری اطلاعات درطی برنامه 5 ساله هست، گفت: امیدواریم با تحقق این نظامات، شاهد پیشرفت و تعالی حوزه در مسائل مختلف باشیم.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه با بیان اینکه طی یک سال گذشته زیر ساخت پیشخوان فراهم شده عنوان کرد: کار این زیر ساخت، یکسان سازی و تجمیع اطلاعات معاونت، ادارات و مراکز مختلف است.

وی با بیان اینکه پیشخوان بر بخش های مانند برخط، حضوری و ارتباطاتی تقسیم می شود، اظهار داشت: به زودی این پیشخوانها در حوزه های علمیه برای تسهیل کارهای طلاب راه اندازی خواهد شد.  

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه باز آفرینی طلاب در فضای مجازی یکی از طراحی آینده برای ارتقاء فنآوری اطلاعات است، گفت: حضور طلاب در  فضای مجازی خواست جدی مدیریت جدید است و این فنآوری هم به دنبال اجرای این مسئله است.

مدیر مرکز فنآوری اطلاعات حوزه های علمیه با بیان اینکه کارشناسان فنآوری می توانند، نقش مؤثری در ایجاد فرهنگ سازی، تشخیص نیازها و ارتباط و آموزش با کاربران داشته باشند، افزود: در طراحی جدید به دنبال ارتقاء سطح جایگاه رابطین فنآوری اطلاعات هستیم.

وی مهمترین رسالت رابطین فنآوری را، پیگیری امور مربوط به سخت افزاری وشبکه مراکز استانی و مدارس، راه اندازی و پشتیبانی از سرویس های اینترنت و خدمات شبکه ای، اطلاع رسانی خدمات و امکانات به مخاطبان، مشارکت در استقرار و تست نرم افزارهای جدید و برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح استانی عنوان کرد.

40/313      

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha