پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ حجت الاسلام عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه کربلا گفت: ایمان صادقانه و حقیقی زمانی است که انسان از حق پیروی کند و بر اساس حق قضاوت کند؛ اگرچه آن قضاوت به حق به ضررش تمامی شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: امیر المؤمنین(ع) در توصیه نامه های خود، مجموعه از مسائل نادرست در شکل گیری شخصیت انسان و چگونه درمان آن را بیان فرمودند و به حالت های مختلف تناقض در شخصیت انسان و روان او و اینکه چگونه این تناقض ها موجب بسیاری از بیماری ها قلبی و رفتار های ناشایست می شود، اشاره کردند.

وی افزود: ایمان صادقانه و حقیقی زمانی است که انسان از حق پیروی کند و بر اساس حق قضاوت کند؛ اگرچه آن رفتار و قضاوت به حق به ضررش تمامی شود و منفعت شخصی برایش نداشته باشد.

شیخ کربلایی تصریح کرد: انسان دو شخصیت متفاوت دارد؛ یک دسته از انسان ها زمانی که حق به جانب او باشد و به ضرر دیگری، در این صورت به حق قضاوت می کند و زمانی که به ضرر خودش باشد، به حق قضاوت نمی کند، بلکه به باطل حکم می دهد.

وی افزود: این چنین انسان هایی می خواهند، احکام و قضاوت ها بر محور منافع شخصی بچرخد و برایش مهم نیست که از حق پیروی کند یا از باطل دوری کند و همیشه در قضاوت ها و رفتار ها بر اساس هوی و منفعت شخصی رفتار می کند.

امام جمعه کربلا اشاره کرد: برخی دیگران را نصحیت می کنند و آنان را راهنمایی و ارشاد می کنند، امّا خودشان از این توصیه هایی که دیگران را به آن دعوت می کنند، عمل نمی کنند که در این صورت ضرر و زیان بزرگی به خود می رساند و دیگران با پیروزی از آن توصیه نفع می برند.

وی افزود: آن دسته از مردم که دیگران را نصحیت می کنند امّا خودشان به توصیه های خود عمل نمی کنند، به شدت پشیمان می شوند.

نماینده آیت الله سیستانی در پایان گفت: همگی باید به عهد و پیمانی که بسته اند، وفادار باشند و به این توصیه ها عمل کنند که اگر عمل کنند خیر دنیا و آخرت را برای خود جمع کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha